Passus specjalizujący się w rozwiązaniach IT z obszaru cyberbezpieczeństwa i utrzymania sieci ma za sobą rok skokowego wzrostu. Przychody grupy wyniosły w tym okresie 62,6 mln zł, co oznacza że były o ok. 46 proc. wyższe niż w 2020 r.

Jeszcze bardziej wzrosły zyski. Wynik EBITDA grupy podwoił się do 11,8 mln zł. Zysk netto poprawił się trzykrotnie, z niecałych 2 mln zł do 6,1 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży zwiększyła się do 11,1 proc. z 7 proc.

Zysk spadł z chmury

Do wyników przyczynił się wyraźnie Chaos Gears – spółka z grupy specjalizująca się w migracjach do chmury AWS. Wypracowany przez nią zysk netto przekroczył 2 mln zł – to cztery razy tyle, ile w 2020 r.  Firma została przejęta jako start-up w 2017 r.

Profity ze wsparcia

Z kolei spółka specjalizująca się we wsparciu technicznym osiągnęła zysk 2,9 mln zł – niemal 6 razy tyle co przed rokiem.

Więcej biznesu za granicą

Rosną przychody ze sprzedaży zagranicznej grupy – w 2021 r. wyniosły 6,5 mln zł wobec 4,5 mln zł w 2020 r.

Celem więcej własnych produktów

Trzykrotnie zwiększył się obrót na autorskich produktach grupy, do 18,5 mln zł w 2021 r. Z tym że istotny udział w tym wzroście miał projekt realizowany na indywidualne zamówienie, w którym wykorzystano szereg własnych aplikacji i komponentów.

Zwiększanie ich sprzedaży to od kilku lat strategiczny cel Passusa. Prezes Tadeusz Dudek twierdzi, że inwestycje w rozwój własnych produktów oznaczają spore nakłady finansowe, które obciążają wyniki (jednostkowo Passus SA miał zysk większy o 59 proc. r/r). Przekonuje jednak, że wkrótce zwrócą się wielokrotnie.

W celu pozyskania finansowania warszawska spółka ma zgodę akcjonariuszy na przeprowadzenie publicznej emisji do 500 tys. akcji. Środki mają pójść na rozwój – według zapowiedzi prace nad własnymi produktami zostaną zintensyfikowane.

Obecnie jest to oprogramowanie licencyjne wspierające wydajność, ciągłość działania i bezpieczeństwo infrastruktury IT, a także aplikacje, biblioteki i komponenty wykorzystywane podczas realizacji projektów na indywidualne zamówienie.