W II kw. 2020 r. Ingram Micro znacznie zwiększył rentowność. Marża brutto sięgnęła poziomu 7,83 proc., o 81 pkt powyżej wyniku sprzed roku, mimo spadku sprzedaży o 9 proc. (czyli ponad 1 mld dol.), do 10,49 mld dol. Zysk operacyjny poprawił się do 1,96 proc. sprzedaży wobec 1,35 proc. przed rokiem.

Zysk netto wyniósł 142 mln dol. wobec 97 mln dol. w II kw. 2019 r. (+46 proc.).

Według dystrybutora profity były wyższe dzięki większemu udziałowi w sprzedaży wysokomarżowych produktów w II kw. br., w tym przeznaczonych do home office. Podkreślono dobre wyniki w obszarach Technology Solutions oraz Commerce & Lifecycle Services. Jak zauważono, konsumenci zmienili model wydatków, inwestując w środowiska pracy w domu. Dystrybutor zauważa jednak, że w związku z pandemią zmniejszyło się zapotrzebowanie na niektóre usługi i zaawansowane rozwiązania (obszar Advanced Solutions).

Mimo wysokiej rentowności sprzedaży w I poł. 2020 r., zamknięcie wielu firm na świecie może mieć negatywny wpływ na wyniki finansowe firmy w dalszej części roku – uprzedza Ingram.

Według nieoficjalnych informacji trwają rozmowy w sprawie sprzedaży dystrybutora. Zainteresowany zakupem ma być jeden z amerykańskich funduszy equity.