Większą sprzedaż, lecz niższy zysk odnotowało Cisco w swoim II kw. finansowym, zakończonym 23 stycznia br. Przychody wyniosły 12 mld dol., nieznacznie więcej niż w ub.r., a zysk netto zmniejszył się o 12 proc., do 2,5 mld dol.

W regionie EMEA było lepiej niż w innych obszarach i wzrost sprzedaży wyniósł 2 proc. (3,2 mld dol.).

Firmy nadal ograniczają inwestycje

Cisco zauważa, że rynek infrastruktury nadal cierpi z powodu Covid-19, ponieważ przedsiębiorstwa odczuwają skutki finansowe pandemii. Wydłuża się cykl sprzedaży. W efekcie biznes infrastrukturalny koncernu spadł o 3 proc. (do 6,4 mld dol.), głównie z powodu mniejszej sprzedaży routerów i serwerów.

Model as-a-service ma rozruszać sprzedaż

Pomysłem na ucieczkę do przodu jest koncentracja Cisco na oprogramowaniu i rozwiązaniach opartych na chmurze. Firma planuje przenieść większość swojego portfolio do oferty zarządzanej w chmurze, która może być dostarczana jako usługa.

Jak zaznaczył CEO Cisco Chuck Robbins, koncern tworzy rozwiązania sieciowe z wbudowanymi zabezpieczeniami, elastycznością i automatyzacją, które można wykorzystać w modelu as-a-service.

Trzy czwarte przychodów z subskrypcji

Cisco zamierza kontynuować transformację w dostawcę oprogramowania i usług w modelu subskrypcyjnym. W II kw. przychody Cisco z subskrypcji oprogramowania stanowiły 76 proc. całkowitego przychodu z oprogramowania (łącznie wyniósł już 3,6 mld dol.). To o 2 pkt mniej niż w I kw., ale o 4 pkt więcej niż przed rokiem.

Są też inne pozytywne wskaźniki. Według CEO zamówienia w biznesie bezprzewodowym wzrosły o 20 proc., ze względu na trend aktualizacji infrastruktury Wi-Fi, którą trzeba dostosować do większych obciążeń.

O 10 proc. zwiększyła się sprzedaż w segmencie bezpieczeństwa.

W aktualnym kwartale Cisco zakłada wzrost zarówno sprzedaży (o 3,5 do 5,5 proc. r/r) i zysku. Ma wynieść 0,8 – 0,82 dol. (non-GAAP) wobec 0,77 dol. przed rokiem.