Cisco: rynek przedsiębiorstw nadal słaby, czas na model usługowy
Pandemia wciąż mocno daje się we znaki przedsiębiorstwom, co dołuje sprzedaż infrastruktury Cisco. Koncern ma pomysł, jak przełamać impas.
Większość portfolio Cisco ma być dostarczane w modelu as-a-service.
Większą sprzedaż, lecz niższy zysk odnotowało Cisco w swoim II kw. finansowym, zakończonym 23 stycznia br. Przychody wyniosły 12 mld dol., nieznacznie więcej niż w ub.r., a zysk netto zmniejszył się o 12 proc., do 2,5 mld dol.
W regionie EMEA było lepiej niż w innych obszarach i wzrost sprzedaży wyniósł 2 proc. (3,2 mld dol.).
Firmy nadal ograniczają inwestycje
Cisco zauważa, że rynek infrastruktury nadal cierpi z powodu Covid-19, ponieważ przedsiębiorstwa odczuwają skutki finansowe pandemii. Wydłuża się cykl sprzedaży. W efekcie biznes infrastrukturalny koncernu spadł o 3 proc. (do 6,4 mld dol.), głównie z powodu mniejszej sprzedaży routerów i serwerów.
Model as-a-service ma rozruszać sprzedaż
Pomysłem na ucieczkę do przodu jest koncentracja Cisco na oprogramowaniu i rozwiązaniach opartych na chmurze. Firma planuje przenieść większość swojego portfolio do oferty zarządzanej w chmurze, która może być dostarczana jako usługa.
Jak zaznaczył CEO Cisco Chuck Robbins, koncern tworzy rozwiązania sieciowe z wbudowanymi zabezpieczeniami, elastycznością i automatyzacją, które można wykorzystać w modelu as-a-service.
Trzy czwarte przychodów z subskrypcji
Cisco zamierza kontynuować transformację w dostawcę oprogramowania i usług w modelu subskrypcyjnym. W II kw. przychody Cisco z subskrypcji oprogramowania stanowiły 76 proc. całkowitego przychodu z oprogramowania (łącznie wyniósł już 3,6 mld dol.). To o 2 pkt mniej niż w I kw., ale o 4 pkt więcej niż przed rokiem.
Są też inne pozytywne wskaźniki. Według CEO zamówienia w biznesie bezprzewodowym wzrosły o 20 proc., ze względu na trend aktualizacji infrastruktury Wi-Fi, którą trzeba dostosować do większych obciążeń.
O 10 proc. zwiększyła się sprzedaż w segmencie bezpieczeństwa.
W aktualnym kwartale Cisco zakłada wzrost zarówno sprzedaży (o 3,5 do 5,5 proc. r/r) i zysku. Ma wynieść 0,8 – 0,82 dol. (non-GAAP) wobec 0,77 dol. przed rokiem.
Podobne aktualności
Cisco ujawniło groźną lukę w zabezpieczeniach
Problem dotyczy m.in. niektórych serwerów. Koncern udostępnił już łatkę.
Tylko 2 proc. polskich firm jest dobrze chroniona przed cyberzagrożeniami
92 proc. organizacji zapewnia, że chce zwiększyć budżet na cyberbezpieczeństwo.