Będzie więcej IT w budowlance
Przyszłość sektora budowlanego, podobnie jak innych dziedzin gospodarki, będzie mocno związana z innowacjami i cyfryzacją – uważa Skanska.
Nowe technologie i innowacje będą w coraz większym stopniu decydować o efektywności działań i przewadze konkurencyjnej w biznesie budowlanym – twierdzą eksperci firmy Skanska. Firma powołała niedawno własne Centrum Badań i Innowacji, którego zadaniem jest tworzenie warunków dla kompleksowego wykorzystania nowych technologii w budownictwie.
Rozwiązaniem, które mocno wpłynie na sposób realizacji inwestycji (od planowania, przez prace budowlane, po wyposażenie i eksploatację budynków) będzie system BIM (Building Information Modelling). Przejrzystość projektu to jedna z kluczowych korzyści płynących z zastosowania tego rozwiązania – uważają przedstawiciele firmy Skanska. Dzięki tej technologii inwestor może monitorować prace budowlane w czasie rzeczywistym, na przykład sprawdzać na bieżąco jakie materiały zostały faktycznie użyte. Umożliwia ona również stałą współpracę różnych interesariuszy procesu inwestycyjnego i dostosowywanie przebiegu budowy do aktualnych warunków, np. zmieniających się potrzeb przyszłych użytkowników budynku czy dostępności konkretnych zasobów.
Wśród innych technologii, które będą miały coraz większe znaczenie w sektorze budowlanym, znajdują się również: laserowe skanowanie 3D, drony, internet rzeczy oraz aplikacje mobilne wspomagające realizacje procesów budowlanych. Innowacyjne rozwiązania mogą być wykorzystane także do obsługi klientów, np. w biurach sprzedaży na stołach multimedialnych można prezentować wizualizacje budowanych mieszkań. Same mieszkania na nowo budowanych osiedlach będą, z kolei, w coraz większym stopniu wyposażane w rozwiązania typu smart home.
Podobne aktualności
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Rynek Wi-Fi urośnie do 40 mld dolarów
W ciągu 5 lat wydatki na sieci bezprzewodowe wzrosną ponad 3-krotnie.
Rynek smart home „utknął w martwym punkcie”
Sprzedaż nadal spada. Jednak w przyszłym roku powinno być lepiej.