Arcus: zaostrzenie sporu
Ciąg dalszy sprawy inteligentnych liczników. Ubezpieczyciel podjął niekorzystną dla spółki decyzję.
Energa Operator otrzyma od ubezpieczyciela – Ergo Hestia – 9,6 mln zł w ramach gwarancji należytego wykonania umowy Arcusa i jego spółki T-matic Systems z firmą energetyczną. Chodzi o kontrakt z 2013 r. na dostawę i uruchomienie infrastruktury ponad 300 tys. inteligentnych liczników. Wypłaty domagała się Energa – Operator, utrzymując, że Arcus i T-matic Systems nie wywiązały się z umowy. W końcu 2015 r. zażądała w związku z tym 157 mln zł.
Arcus podaje, że ubezpieczyciel może wystąpić do spółek konsorcjum o zwrot pieniędzy wypłaconych Enerdze z gwarancji.
W końcu stycznia br. Arcus poinformował, że bierze pod uwagę możliwość złożenia zawiadomień do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstw przez członków zarządu Energa Operator. Chodzi o nieuprawnioną, jak twierdzi Arcus, realizację gwarancji ubezpieczeniowej.
Arcus uważa roszczenia Energi jak i wypłatę środków przez Ergo Hestię za całkowicie bezpodstawne. Rozważa podjęcie kroków prawnych.
Integrator domaga się od Energi Operator 174 mln zł odszkodowania za straty, jakie w ocenie spółki poniósł wskutek sporu ciągnącego się już od kilku lat.
Podobne aktualności
Przetarg: 5 tys. drukarek za 44 mln zł
ZUS zamawia ponad 2,6 tys. maszyn wielofunkcyjnych i blisko 2,4 tys. drukarek mono. Są już znane oferty.
Sharp ma nowego strategicznego partnera w Polsce
Producent i polski integrator ogłosili współpracę w zakresie wszystkich produktów.