Wystartował serwis sprzedażowy amazon.pl. Firma twierdzi, że na platformie dostępnych jest ponad 100 mln produktów z ponad 30 kategorii.

Sprzedawcami są firmy europejskie i polskie, a jest ich w sumie, jak podaje koncern, tysiące. Są też własne produkty Amazona, jak czytniki Kindle oraz głośniki Echo i Echo Dot połączone z chmurową usługą głosową Alexa.

Zamówienia powyżej 100 zł dostarczane są za darmo. Do wyboru są płatności za pomocą kart Visa, Mastercard, usług Przelewy24 i BLIK.

Przedstawiciel firmy zapowiada dalszy rozwój serwisu i oferty.

„Będziemy nadal ciężko pracować, aby zdobyć zaufanie polskich klientów poprzez zwiększanie wyboru produktów, zapewnienie niskich cen oraz dostarczanie pozytywnych i godnych zaufania doświadczeń zakupowych” – twierdzi Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE w Amazonie.

Amazon działa w Polsce od 2014 r. Od tego czasu budował zaplecze centrów logistycznych. Jest ich obecnie w Polsce dziewięć, a dziesiąte zostanie otwarte w br.

Strategicznym partnerem Amazona w Polsce jest InPost.

Amazon: mamy „przyjazne warunki” dla sprzedawców

Koncern przekonuje, że oferuje możliwości rozwoju dla polskich firm, dużych i małych, ułatwiając dotarcie do nowych klientów i sprzedaż. Dzięki Fulfillment by Amazon polscy partnerzy handlowi mogą raz wystawić swoje produkty na sprzedaż we wszystkich siedmiu europejskich serwisach Amazona (polski jest ósmy).

Firma zapewnia również, że oferuje wsparcie online 24/7 dla partnerów, a to tego „przyjazne i przejrzyste warunki sprzedaży i opłat oraz raporty i narzędzia analityczne pomagające rozwijać się przedsiębiorstwom”.

Jak podaje Amazon, obecnie 1,7 mln małych i średnich firm sprzedaje w sklepach Amazon na całym świecie.

Szef Allegro: wspaniałe perspektywy dla rynku

Prezes Allegro Francois Nuyts komentując uruchomienie serwisu podkreśla, że Allegro koncentruje się przede wszystkim na klientach i jest to optymalna strategia na rynku e-commerce, który według prezesa „ma przed sobą wspaniałe perspektywy rozwoju”.

Polscy gracze muszą walczyć kosztem marży

Z kolei Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający w Unity Group, uważa, że oferta Amazona może nie być tak dopasowana do potrzeb polskiego rynku jak Allegro.

Ocenia jednak, że wskutek wejścia giganta lokalne firmy będą musiały oddać część zysków.

„Polscy gracze będą musieli obrać wyraziste strategie – walki o udział w rynku kosztem marży” – twierdzi ekspert według ISBNews. Jego zdaniem Amazon będzie dążył do ekspansji na polskim rynku nie zważając na rentowność.

Pojawiają się też opinie ekspertów, że wzrost Amazona nie będzie przebiegał w błyskawicznym tempie. Wejściem nowego gracza mogą być zagrożeni sprzedawcy, którzy nadal działają poza internetem.