"Nasza platforma to sklep do dostarczania usług" – wyjaśnia wiceprezes ABC Daty, Juliusz Niemotko. Umożliwi ona resellerom oferowanie klientom końcowym usług cloud od różnych vendorów. Zapowiada rozwój oferty w kolejnych okresach. 

Według prezes Ilony Weiss chmura, obok broadline'u i VAD-u, będzie jednym z 3 filarów rozwoju grupy. Jak zaznaczyła szefowa spółki, ABC Data jest już silna w broadlinie oraz w dystrybucji z wartością dodaną (którą wzmocniło przejęcie S4E). Teraz przyszedł czas na rozwój działki chmurowej. To ma być w najbliższych latach jeden z najszybciej rosnących biznesów w dystrybucji IT, na co wskazują np. badania Global Technology Distribution Council – światowej organizacji zrzeszającej dystrybutorów.

"Kanał sprzedaży usług chmurowych jest i będzie potrzebny" – przekonuje Juliusz Niemotko. Wyjaśnia, że dla vendora dotarcie z ofertą chmurową do klientów końcowych wbrew pozorom nie jest proste, dlatego dystrybucja będzie miała stałe miejsce w tym biznesie. Teraz natomiast jest odpowiedni moment, aby mocniej usadowić się na tym rynku.

Wiceszef ABC Daty zapowiedział również start nowej wersji ResellerWeba (umożliwia partnerom tworzenie i konfigurowanie e-sklepu, zintegrowanego z systemem transakcyjnym dystrybutora) – za ok. 1,5 miesiąca. Mniej więcej w tym samym czasie będzie dostępna mobilna wersja Interlinka. Według niego odsetek resellerów korzystających z mobilnych zakupów w dystrybucji na razie nie jest duży, ale z pewnością będzie rosnąć, stąd mobilny Interlink jest kolejną inwestycją spółki w przyszłość. Rozwój e-commerce należy do priorytetów strategii ABC Daty w latach 2016 – 2018.