50 proc. polskich firm zainteresowanych marketing automation
Według ankiety przeprowadzonej przez Benhauera połowa polskich przedsiębiorstw rozważa wdrożenie systemów informatycznych, ułatwiających prowadzenie działań marketingowych.
System marketing automation umożliwia przeprowadzenie akcji marketingowych poprzez e-mail, SMS i stronę internetową, pozwala także określać profile klientów – w zależności od reakcji na podjęte kroki albo na podstawie innych danych, np. z oprogramowania CRM i ERP. W ramach systemu możliwa jest także kooperacja działów marketingu i sprzedaży.
Pierwsze rozwiązania marketing automation powstały w USA 10 lat temu. Według danych przytaczanych przez Benhauera za oceanem korzysta z nich 30 proc. firm. Z analizy Gartnera wynika, że po wdrożeniu takich systemów przedsiębiorcy osiągają o 40 proc. wyższy zwrot z inwestycji w marketing.
Podobne aktualności
E-sklepom grożą kary za marketing przez e-mail
Wysyłanie ofert handlowych może oznaczać problemy z UOKiK, GIODO i sprawę w sądzie – twierdzi Rzetelnyregulamin.pl. Firma radzi, jak uniknąć błędów.
W co chcą inwestować dyrektorzy marketingu
Według IBM najwięcej szefów marketingu w firmach chce zamawiać systemy CRM. Na drugim miejscu na liście potrzeb są aplikacje do urządzeń mobilnych.