CRN Do tej pory o marce NetMotion i rozwiązaniu Mobile Performance Management nie było słychać na polskim rynku, a nie jesteście przecież nowicjuszami…

Konrad Pacula Na rynku amerykańskim działamy wprawdzie od 2001 roku, ale w Europie, w tym w Polsce, jesteśmy od niedawna. Dotarcie tutaj do partnerów i klientów nie jest łatwe, bo Mobile Performance Management to nasze autorskie rozwiązanie, które nie ma swojego odpowiednika na rynku. Dlatego najpierw musimy wszystkim tłumaczyć, jak działa.

 

CRN Czym więc jest MPM?

Konrad Pacula Z technicznego punktu widzenia to VPN, który oferuje znacznie więcej niż standardowe produkty tego rodzaju. Diagnozuje i rozwiązuje problemy mobilnych użytkowników w ich zdalnej pracy oraz prowadzi do ograniczenia związanych z nią kosztów.

 

CRN Nie macie bezpośredniej konkurencji na rynku, więc może problemy, które rozwiązuje NetMotion, nie są tak ważne dla klientów?

Konrad Pacula Większość naszych potencjalnych klientów nauczyła się żyć z problemami w mobilnej pracy, uznając, że nie da się wiele zrobić. Uważają, że tak musi być. Godzą się na przykład z tym, że mobilny użytkownik nie dostał nowego zlecenia albo nie może połączyć się z firmowymi zasobami, by pobrać jakiś schemat, a dział IT każe mu wówczas zrestartować system.

 

CRN A co można zrobić zamiast restartu?

Konrad Pacula Wyeliminować te problemy mobilnych użytkowników, które mają swoje źródło w niestabilności sieci, utracie zasięgu, przełączaniu między różnymi sieciami. Gdy dochodzi do zerwania komunikacji, w typowej sytuacji pojawia się błąd połączenia oraz konieczność restartu, tymczasem NetMotion sprawia, że aplikacja nie jest „świadoma” problemu i w momencie odzyskania łączności natychmiast wznawia swoje działanie, jakby nic się nie stało.

 

CRN Jak to działa w praktyce?

Konrad Pacula Dam przykład obsługi lotnisk. Tam pracownik z urządzeniem mobilnym musi dokonywać rozładunku bagażu, wchodząc do luku w samolocie, gdzie nie ma zasięgu żadnej sieci. Dzięki NetMotion sesja nie jest zrywana i wciąż można zidentyfikować bagaż, skanując go, a po wyjściu pracownika z samolotu i odzyskaniu połączenia z siecią następuje natychmiastowa synchronizacja danych.

 

CRN Zerwana sesja to dodatkowa przerwa w pracy, która kosztuje. Czy to dobry argument sprzedażowy?

Konrad Pacula Niedawno rozmawialiśmy z brytyjskim dystrybutorem energii, który ocenia, że konsekwencje utraty łączności z siecią podczas wizyty u odbiorcy prądu – brak możliwości zeskanowania numeru seryjnego na liczniku i jego aktywacji – to koszt rzędu 50 funtów. A ponieważ zdarza się to często, wyszło im, że inwestycja w nasze rozwiązanie zwróci się w przeciągu 3–4 miesięcy.

 

CRN Jakie są plany NetMotion na polskim rynku?

Konrad Pacula Polski rynek jest dla nas bardzo perspektywiczny. Do potencjalnych odbiorców naszego rozwiązania należą m.in. służby publiczne, w tym policja, ale też pracownicy dostawców energii i mediów użytkowych, wprowadzających smart metering. Podstawowym wyzwaniem jest dotarcie do klientów i pokazanie, że system MPM skutecznie rozwiązuje ich problemy. Że dzięki NetMotion nie muszą się przyzwyczajać do utrudnień w mobilnej pracy, a inwestycja w rozwiązanie naszej firmy bardzo szybko się zwróci i przyniesie znaczne oszczędności.

 

CRN Zdajecie sobie sprawę, że nie jest to łatwy produkt do sprzedania? Niezależnie od jego zalet mówimy o rozwiązaniu klasy enterprise, którego nie wszyscy potrzebują.

Konrad Pacula Dlatego z pomocą naszego dystrybutora – firmy Bakotech – nie chcemy budować sieci wielu partnerów, tylko współpracować z takimi, którzy skupią się na naszej ofercie, dochodząc do wniosku, że rozwiązuje ona problemy, z jakimi zetknęli się u swoich klientów.