Trzy filary biznesu Action
Na konferencji dla partnerów zarząd spółki zaprezentował aktualną strategię firmy.
Najlepsza cena na produkty, wartość dodana oraz silne marki własne – to trzy główne filary, na których Action zamierza oprzeć sukces firmy i partnerów – poinformował zarząd spółki na konferencji dla klientów dystrybutora, która odbyła się 14 października w Warszawie. Według deklaracji dystrybutora nowa strategia biznesowa opiera się "na ścisłej, szczerej i innowacyjnej współpracy z resellerami.”
– W obliczu nagromadzenia nad branżą IT tak wielu niesprzyjających czynników, jedynym sposobem na stabilny wzrost jest współpraca i wzajemne wsparcie. Dlatego dziś w Action chcemy skupić się na tych, którzy przez lata byli naszymi głównymi odbiorcami – na mniejszych i większych przedsiębiorcach prowadzących lokalne biznesy. Dla nich chcemy rozwijać swoje portfolio w oparciu o wartości dodane, innowacyjne produkty i rozwiązania, które na nowo napędzą ten rynek – przekonywał Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Actionu.
Gościom przekazano także informacje na temat procesu restrukturyzacji i sytuacji prawnej, w jakiej obecnie znajduje się Action. Maciej Roch Pietrzak, licencjonowany doradca restrukturyzacyjny z kancelarii PMR Restrukturyzacje, podkreślał, że procedury sanacyjnej w żadnym razie nie należy kojarzyć z upadłością. Według niego celem sanacji jest szybka i bezpieczna przebudowa biznesu oraz poprawa wyników spółki.
– Odpowiednio wcześnie zastosowana procedura sanacyjna powinna być rozważana bardziej w kontekście kliniki medycyny estetycznej czy polisy ubezpieczeniowej, chroniącej od ewentualnych ryzyk, niż w kontekście szpitalnego oddziału ratunkowego – tłumaczył prawnik. Według niego w każdej firmie powinien być zawczasu przygotowany plan wdrożenia restrukturyzacji, na wypadek zaistnienia ryzyk w przyszłości. – To jest taka swoista biznesowa „apteczka pierwszej pomocy” – porównywał Maciej Roch Pietrzak.
– Patrząc w przyszłość, chcemy wspólnie z partnerami zmieniać się jako firma, ale też jako cała branża. W mojej ocenie taka strategia jest jedyną słuszną i tylko od naszej determinacji zależy, czy i jak duży sukces odniesiemy. – podsumował Piotr Bieliński, prezes Actionu.
Film podsumowujący spotkanie można zobaczyć tutaj.
Podobne aktualności
Action: ponad 1 mld zł sprzedaży w Polsce w 2023 r.
W 2023 r. zysk Grupy Action spadł o 25 proc. r/r, przy wzroście sprzedaży o 6 proc. Z tym że większość z 2,5 mld zł przychodów osiągnięto za granicą.