Sferis sprzedał więcej
W 2012 r. sprzedaż w salonach bazowych Sferisu zwiększyła się o 27 proc. Detalista jeszcze lepszy wynik osiągnął w Internecie. Rozwija biznes nie tylko w sektorze IT.
Według danych przekazanych przez Action w 2012 r. sprzedaż internetowa Sferisu była większa o 68 proc. niż w 2011 r. Wzrost dla całej firmy to 45 proc. Nie ujawniono wyniku netto. Na koniec grudnia ub.r. sieć obejmowała 179 punktów sprzedaży detalicznej, w tym 101 salonów partnerskich, 29 salonów własnych i 49 stoisk handlowych (tzw. wysp). W porównaniu z końcem 2011 r. Sferis pozyskał 36 nowych partnerów. Zmniejszyła się liczba własnych sklepów (o 3) i 'wysp” (6). Od początku br. do połowy marca otwarto 18 kolejnych salonów partnerskich sieci. Według prezesa Actionu, Piotra Bielińskiego, celem firmy jest posiadanie 300 punktów sprzedaży.
Detalista w ub. roku wszedł w nowy biznes – przejął sklep internetowy z artykułami dla dzieci – More4kids. Sprzedaje także do Niemiec. Inwestycja w segment nie związany z IT jest jednym ze sposobów na rozwój działalności. Według Piotra Bielińskiego rynek zabawek w Polsce jest wart 1,8 mld zł i rośnie o 5 proc. rocznie. W Polsce More4kids chce rosnąć o 30 proc. w ciągu roku.
Podobne aktualności
Action: ponad 1 mld zł sprzedaży w Polsce w 2023 r.
W 2023 r. zysk Grupy Action spadł o 25 proc. r/r, przy wzroście sprzedaży o 6 proc. Z tym że większość z 2,5 mld zł przychodów osiągnięto za granicą.