Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wyłoniła zwycięzców konkursów na innowacyjną e-usługę i technologię B2B. Kapituła konkursowa uznała, że najbardziej innowacyjną e-usługą 2009 jest aplikacja on-line do optymalizacji zużycia mediów wdrażana przez AB Industry, a najnowocześniejsze technologią B2B 2009 jest platforma służąca do projektowania wnętrz www.kuchnieonline.pl.

 

Na pierwszym miejscu w kategorii innowacyjna e-usługa znalazła się firma AB Industry za projekt pt. Wdrożenie innowacyjnej e-usługi: bazy danych i aplikacji on-line do optymalizacji zużycia mediów.

E-usługa polega na monitorowaniu i kompleksowej optymalizacji zużycia mediów (np. energii elektrycznej, wody, gazu, ścieków, pary, chłodu, ciepła, pracy urządzeń, CO2) i tym samym optymalizacji kosztów działalności firmy. Usługa skierowana jest m.in. do zakładów produkcyjnych i usługowych, zakładów energetycznych, szpitali, centrów handlowych, biurowców, bloków mieszkalnych i innych obiektów, korzystających z różnego rodzaju mediów w bieżącej działalności.

 

Drugie miejsce zajęła firma Samorządowy informator SMS za projekt pt. Stworzenie internetowego serwisu i automatycznego systemu komunikacji zbiorowej SISMS dla mieszkańców gmin. 

Projekt polega na rozwijaniu e-usług dla polskich gmin w celu szybkiego powiadamiania lub wymiany informacji z ich mieszkańcami, poprzez przesyłanie krótkich wiadomości SMS o treści ostrzegawczej lub informacyjnej do mieszkańców gmin. Założenia projektu wykorzystują fakt funkcjonowania 44 mln aktywnych telefonów komórkowych Polaków, dzięki którym SMS jest najszybszą formą komunikacji między ludźmi na odległość, docierającą bezpośrenio do odbiorcy. 

 

Na trzecim miejscu znalazła się firma Benhauer Grzegorz Błażewicz z projektem Jobmatch.pl – Scoringowa platforma rekrutacyjna nowej generacji dla polskiego sektora Małych i Średnich Firm. 

Jobmatch (www.jobmatch.pl) jest internetową platformą rekrutacyjną. Ideą Jobmatch jest dostarczenie przedsiębiorcom kompletnego rozwiązania IT do rekrutacji za pośrednictwem Internetu w modelu SaaS (Software as a Service). Dzięki temu, masowo zwiększy się dostęp przedsiębiorców do taniego, efektywnego rozwiązania do zarządzania rekrutacją, na które do tej pory decydowały się tylko duże firmy.

Najbardziej oryginalną i nowoczesną technlogię B2B wdraża firma De Art Leszek Ratus z Puław z projektem Pierwszy polski portal B2B projektowo-zakupowy wyposażeń kuchni – kuchnieonline.pl – ALNO De Art Leszek Ratus

Firma jest partnerem Alno – niemieckiego koncernu produkującego meble kuchenne. Formuła B2B umożliwi projektowanie kuchni w 3D z jednoczesną funkcją sprzedaży ”2w1” za pośrednictwem stworzonej platformy www.kuchnieonline.pl. Dzięki wdrożeniu technologii B2B firma nie musi otwierać kolejnych salonów sprzedaży i ponosić kosztów wynajmu, wynagrodzenia sprzedawców, ochrony itp. Dzięki B2B oferta firmy dostępna będzie przez 24h. Nowa grupa odbiorców (m.in. biura projektowe, architekci i developerzy) może o dowolnej porze, z dowolnego komputera z dostępem do Internetu projektować wnętrze kuchenne dla swoich klientów.

 

Na drugim miejscu znalazł się spółka Agito S.A. za projekt Wdrożenie elektronicznej platformy współpracy B2B umożliwiającej automatyzację wymiany informacji między Agito S.A. a partnerami.

Wdrażany projekt B2B umożliwi przekształcenie sklepu elektronicznego Agito.pl w hipermarket z milionami dostępnych indeksów towarowych. Aby zrealizować ten cel Agito S.A. planuje podpisać umowy z kilkudziesięcioma dostawcami specjalizującymi się w sprzedaży produktów różnych grup produktów (z reguły będą to producenci lub autoryzowani dystrybutorzy) i oddać im zarządzanie ofertą ich produktów w sklepie Agito.pl.

Dzięki zautomatyzowaniu współpracy partnerzy Agito.pl będą mogli w ramach systemu B2B autonomicznie zarządzać ceną, dostępnością, marketingiem i logistyką.

 

Trzecie miejsce zajęła Grupa Antares za projekt Platforma do wspólnej realizacji i zarządzania projektami – Rozwój poprzez współpracę. 

Dzięki projektowi wytworzona zostanie platforma IT, na której możliwy będzie zakup i oferowanie usług oraz budowanie relacji pomiędzy partnerami.

Ideą jest stworzenie przestrzeni, gdzie można zamówić większą liczbę usług w jednolity sposób, np. przeprowadzając aukcje wewnętrzna na realizację usług, w których kryteriami są m.in. zaufanie i cena.

 

Wręczenie statuetek i dyplomów dla laureatów odbyło się pod koniec października w Warszawie podczas Ogólnopolskiego forum e-biznesu. Konkursy skierowane były do beneficjentów działań 8.1 i 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Partnerami mediowymi konkursów są: Radio PIN, Puls Biznesu, CHIP, CRN, EPR.PL.