Jesteśmy w trakcie udostępniania większości naszej oferty w formie usługi – powiedział Michael Dell, założyciel i dyrektor generalny Dell Technologies, w wywiadzie dla amerykańskiej edycji CRN. – Nie oznacza to, że będziemy zmuszać klientów do zakupów w tym modelu, ale jeśli będą chcieli z niego korzystać, to wprowadzimy go w całej naszej ofercie.

Dell nie jest pierwszy. Osiemnaście miesięcy temu HPE zapowiedziało przekształcenie w „as-a-service” całego swojego portfolio do 2022 r. Z kolei miesiąc temu dyrektor generalny Cisco, Chuck Robbins, stwierdził, że pandemia COVID-19 zmusiła jego firmę do „ponownego przyjrzenia się” całej ofercie Cisco w celu dostosowania większość produktów do modelu opartego na konsumpcji usług.

W ubiegłym roku  koncern Michaela Della uruchomił program On Demand, tworząc – jak zapowiadano – „najszerszy w branży model oparty na konsumpcji i as-a service”. W ramach programu umożliwiono partnerom handlowym sprzedaż różnych rozwiązań firmy Dell w elastycznej formie usługowej. Partnerzy korzystający z programu On Demand mogą z góry liczyć na 10-procentową marżę od zadeklarowanej wartości kontraktu po wdrożeniu rozwiązania.