Komputronik wprowadził usługę subskrypcji sprzętu. Obejmuje smartfony, laptopy, tablety, komputery stacjonarne i smartwatche. Zobowiązanie jest podpisywane na 12 miesięcy.

Po zakończeniu umowy będzie można wziąć na kolejne dwanaście miesięcy nowszy model. Sprzęt używany w ramach subskrypcji zostanie później odsprzedany po niższej cenie, lub udostępniony kolejnym subskrybentom. Według Komputronika takie rozwiązanie ma ograniczyć powstawanie elektrośmieci. Jest to też zapewne model, który – w obliczu prognozowanego na br. spadku popytu na urządzenia końcowe – ma pomóc przyciągnąć klientów znacznie obniżając próg wejścia, w porównaniu z zakupem sprzętu.

W I poł. roku obrotowego 2022/2023 (1 kwietnia – 30 września 2022 r.) Komputronik osiągnął 880 mln zł skonsolidowanej sprzedaży i 17,2 mln zł zysku netto.