Kontenerowiec MV Ever Given unieruchomiony w Kanale Sueskim wstrzymał transport towarów z Azji do Europy, zakłócając także dostawy sprzętu i komponentów IT. Nad ranem 400-metrowy kolos został w końcu podniesiony, natomiast trasa nadal jest zamknięta. Możliwe, że ruch zostanie wznowiony w nocy. Jednak „korek” po obu stronach kanału liczy już ok. 200 statków. Część jednostek wcześniej zmieniła kurs i opływa Afrykę.

Feralny kontenerowiec należy do tajwańskiej spółki zależnej hamburskiego armatora BSM. Jak podaje niemiecki CRN, BSM nie ujawnia ładunku MV Ever Given, biorąc natomiast pod uwagę trasę jednostki (z Chin do Rotterdamu) jak i jej poprzednie frachty, wśród 20 tys. kontenerów znajdują się prawdopodobnie produkty IT. Są także na statkach czekających na przejście, należą do nich 20-tysięczne kontenerowce. Według BBC dzień przestoju oznacza wstrzymanie dostaw wartych 10 mld dol. Opóźnienia mogą dotyczyć dostaw czipów dla przemysłu motoryzacyjnego, CPU, GPU, kart graficznych i konsol. Z kolei jak twierdzi dla cnet.com szef Interos, dostawca oprogramowania, kolejny tydzień przestoju może spowodować wielkie opóźnienia w dostawach produktów.