Fińska firma przejęła warszawską grupę za 27 mln zł
Zapowiada ofertę według koncepcji „europejskiej chmury na własnych warunkach”.
– Stajemy w szranki z amerykańskimi i chińskimi gigantami – deklaruje CEO Efecte, Niilo Fredrikson (po lewej). Polska firma z jej szefem Marcinem Strzałkowskim (po prawej) zostanie włączona do tej strategii.
Fińska firma informatyczna Efecte sfinalizowała zakup InteliWise. Przejęła 100 proc. akcji warszawskiej spółki (90 proc. kupiła w czerwcu br.). W sumie akwizycja dostawcy chmurowej platformy conversational AI kosztowała ponad 27 mln zł.
Fińska firma zajmuje się oprogramowaniem klasy ITSM, HR i asset management. Zatrudnia blisko 150 osób. W ub.r. wypracowała 17,8 mln euro przychodów.
Zapowiada, że w oparciu o lokalnych specjalistów AI rozbuduje w naszym kraju centrum R&D dla AI całej firmy. W planach jest poszerzenie zespołu o konsultantów service desk oraz automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych, wspierających spółkę także na rynku fińskim, szwedzkim, niemieckim i hiszpańskim.
„Chcemy być europejską alternatywą numer jeden”
Efecte deklaruje, że zaoferuje zintegrowane rozwiązania z zakresu digitalizacji i automatyzacji procesów według koncepcji „Europejskiej chmury na własnych warunkach”.
„Chcemy być europejską alternatywą numer jeden, stając w szranki z amerykańskimi i chińskimi gigantami. Budując platformę w Europie, gwarantujemy firmom, również polskim, pełne bezpieczeństwo danych, bo tworzymy i przetwarzamy je w sposób kontrolowany na miejscu” – podkreśla Niilo Fredrikson, CEO Efecte.
„Chcemy przyczynić się do współtworzenia silnych europejskich firm, zdolnych do konkurowania na arenie międzynarodowej” – zapowiada CEO.
Firma zamierza zdobyć klientów w Polsce m.in. w MŚP. Niilo Fredrikson uważa, że automatyzacja przy wykorzystaniu AI jest dziś fundamentem skutecznej cyfryzacji organizacji. Stąd inwestycja w warszawską spółkę. Szef Efecte dostrzega też duży potencjał na naszym rynku.
Polskie firmy będą potrzebować botów
InteliWise powstała w 2005 r. Ma na koncie ponad 200 wdrożeń i technologię opatentowaną w USA. W 2021 r. osiągnęła 4,8 mln zł przychodów, w tym 80 proc. z subskrypcji. Po 3 kwartałach 2022 r. przychody wyniosły natomiast 4,2 mln zł.
Warszawska firma dostarcza rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do automatyzacji zdalnej obsługi i komunikacji (jak voiceboty, chatboty, live chat, messenger i wideo, contact center). Staną się częścią software’u Efecte.
„Innowacje napędzane sztuczną inteligencją przenikają coraz więcej obszarów, w tym tradycyjne usługi HR i wsparcie pracowników. Wykorzystanie m.in. botów jest dziś naturalnym wyborem, bo rozwiązuje codzienne problemy w konwersacyjnym trybie, przy możliwie najniższym koszcie obsługi” – twierdzi Marcin Strzałkowski, CEO warszawskiej spółki.
Automatyzacja usług z wykorzystaniem np. chatbotów czy voicebotów, ma zwiększyć wydajność organizacji i firm w Europie.
„Pracownik jest dziś dla firmy niczym klient. Już nie wystarczy tradycyjny portal pracowniczy lub helpdesk. Koszty obsługi i czas rozwiązywania problemów rosną wraz z coraz większą liczbą zapytań w dobie pracy zdalnej. Potrzebne są skuteczne, innowacyjne rozwiązania typu self-service” – utrzymuje szef InteliWise.