Wdrożone udogodnienia mają według eBaya powiększyć ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz ułatwić proces zakupowy.

Od 1 października br. eBay zlikwidował opłaty dla polskich firm i osób prywatnych za wystawienie przedmiotu w serwisie aukcyjnym (poza kategorią Motoryzacja). Opłaty są naliczane tylko za sprzedaż towaru lub za opcje dodatkowe.

Ponadto od 1 listopada br. polscy przedsiębiorcy (subskrybenci usługi Duże sklepy i Megasklepy) mogą co miesiąc wystawić w zagranicznych serwisach eBaya tyle samo ofert Kup teraz bez opłat za wystawienie, co lokalni posiadacze odpowiedników Dużych sklepów i Megasklepów w serwisach eBay.

Firma chce przyciągnąć także nowych sprzedawców zniesieniem opłat na 3 miesiące za wystawienie przedmiotu i sprzedaż na zagranicznych stronach eBaya.

eBay informuje, że wspomniane zmiany to pierwszy etap usprawnień w polskiej wersji serwisu. Kolejne mają zostać wdrożone w najbliższych miesiącach.

Ogłaszając udogodnienia dla polskich sprzedawców eBay włączył się mocniej w rywalizację na lokalnym rynku e-commerce. Wprowadzenie zmian zbiegło się z uruchomieniem polskiej wersji Amazona i sprzedażą Allegro funduszom inwestycyjnym.