Cisco mocno podniosło prognozę na aktualny rok finansowy 2023. Oczekuje wzrostu przychodów o 9 – 10,5 proc. r/r i zysku na akcję 3,73 – 3,78 dol. Poprzednia prognoza zakładała wzrost nawet dwa razy niższy: o 4,5 – 6,5 proc. r/r oraz 3,51 – 3,58 dol. zysku na akcję. Firma zamknie bieżący rok finansowy pod koniec lipca br.

Koncern wykazał duży optymizm na br. po tym, jak w II kw. finansowym (zakończył się 28 stycznia br.) przychody zwiększyły się o 7 proc. r/r, do 13,6 mld dol.

Przy czym największy biznes Cisco, Secure, Agile Networks, obejmujący przełączniki i routery, poprawił się o 14 proc. r/r, do 6,75 mld dol. (rok temu był problem z łańcuchem dostaw). Sprzedaż pociągnęły m.in. Catalyst i Meraki, routing SD-WAN i IoT.

Według Cisco klienci kontynuują inwestycje w systemy powiązane z chmurą, AI i pracą hybrydową. Firmie sprzyja też poprawa w łańcuchu dostaw. Rekordowe zaległości ograniczono o 6 proc. wobec I kw. finansowego. Jak zapewnia CEO Chuck Robbins, znacznie skrócił się czas realizacji zamówień.

Subskrypcje coraz więcej ważą w biznesie Cisco

Efekty przynosi wieloletnia transformacja firmy. Powtarzające się przychody to już 44 proc. rocznego obrotu koncernu skoncentrowanego niegdyś na sprzęcie.

Już 84 proc. sprzedaży oprogramowania opierało się na subskrypcji w II kw. finansowym. Cisco ma obecnie zamówienia na software o wartości 2 mld dol.

Rośnie bezpieczeństwo, spada współpraca

W II kw. finansowym wyraźnie urósł także biznes bezpieczeństwa Cisco, o 7 proc. r/r (943 mln dol.), głównie dzięki podejściu zero-trust i usługom zarządzanym.

Spory spadek, o 10 proc. (do 958 mln dol.), odnotował segment współpracy, przede wszystkim z powodu niższej sprzedaży urządzeń.

Podobnie jak przed rokiem spisał się dział Internet for The Future (produkty telekomunikacyjne dla biznesu, chmurowe oraz sieci optyczne), odnotowując 1 proc. spadku r/r (1,3 mld dol.).