Oczekuje się, że CAD stanie się nowym motorem wzrostu rynku PC, bo większość głównych marek przygotowała już odpowiednie produkty na II poł. 2019 r. – podaje Digitimes, powołując się na informacje z firm z łańcucha dostaw.

Według Acera ok. 50 proc. użytkowników komputerów gamingowych, korzysta z tego sprzętu do celów CAD, czyli projektowania technicznego, a 15 proc. w ogóle nie bawi się w granie. Z uwagi na te liczby producent postanowił oddzielić biznesowe komputery CAD od gamingowych.

Także najwięksi gracze: Lenovo i HP, oraz Asus i MSI, zaczęli wprowadzać na rynek sprzęt dla sektora biznesowego, odpowiedni do projektowania CAD. Oczekuje się, że producenci urządzeń z Windows będą ostro konkurować w IV kw. br. z Apple'm. Firmy z łańcucha dostaw spodziewają się, że jego 16-calowy MacBook Pro z bardzo cienką ramką, będzie generować popyt w segmencie CAD, a na tym trendzie skorzystają także inne marki.

CAD może ożywić rynek w segmencie PC z górnej półki w sytuacji, gdy w dłuższej perspektywie zachodzi obawa spowolnienia wzrostu na rynku PC dla graczy w związku z rozwojem sprzedaży chmurowej oraz przewidywanym spadkiem popytu na gry na PC.

Hamowanie w gamingu widać na przykładzie Acera. W 2017 r. sprzedaż gamingowych PC wzrosła dwukrotnie wobec 2016 r., w 2018 r. – o ponad 70 proc. r/r, a w I poł. 2019 r. – o 37 proc. – podaje Digitimes.

Według IDC w najbliższych latach powinna rosnąć sprzedaż notebooków dla graczy (+8,4 proc. rocznie do 2023 r.), a zwłaszcza monitorów (+10,3 proc.). Popyt na desktopy gamingowe także będzie się zwiększał, choć znacznie wolniej (+1,8 proc.).