ALSO odpuści AB
To będzie lepszy rok AB - przewidują analitycy. Zelży presja konkurencyjna ze strony ALSO, firmy odmrożą inwestycje, a wyniki grupy poprawi rozwój nowych linii biznesowych - według DM BOŚ.
Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska podniósł cenę docelową akcji AB do 33,40 zł z 30,50 zł. Podtrzymano długoterminową rekomendację "kupuj" oraz krótkoterminową "neutralnie". W dniu 16.10 na koniec sesji na GPW za papiery spółki płacono 19,70 zł.
Analitycy spodziewają się, że po spadku zysku o 10 proc. w minionym roku finansowym 2017/2018 (zakończył się 30 czerwca br.), AB poprawi wyniki (2018/2019).
"W 2018/19 oczekujemy poprawy wyników finansowych AB w związku z przyspieszeniem tempa wzrostu przychodów, skutkującego silniejszym pozytywnym efektem dźwigni operacyjnej, zelżeniem presji na marżę zysku brutto na sprzedaży w związku z osłabieniem konkurencji ze strony Also, który już zdobył znaczący udział w polskim rynku, oraz niższą bazą zysków w 2017/18 (zwłaszcza w II połowie)" – stwierdza analiza.
Poprawa powinna być widoczna już w III kw. br.
Według analityków zysk spółki w przeliczeniu na akcję w minionym kwartale był podobny jak rok wcześniej, jak również marża brutto, natomiast zysk netto wzrósł o 1 proc. r/r, a przychody – o 3 proc. m.in. dzięki niskiej bazie wyników za I kw. 2017/18.
Jednak wrocławskiej grupie ma też sprzyjać w tym roku finansowym częściowe odmrożenie inwestycji w MŚP i sektorze korporacyjnym oraz rozwój nowych linii biznesowych (gry, VAD, dystrybucja zabawek, itp.) z uwagi na ożywienie wydatków na konsumpcję.
Ze względu na pogorszenie wskaźnika kosztów oczekiwany jest natomiast spadek EBIDTA i zysku operacyjnego o 3 proc. w III kw. br.
Wyniki III kw. br. (I kw. roku finansowego 2018/2019) AB opublikuje 21 listopada.
Z kolei w całym roku finansowym zdaniem DM BOŚ pogorszy się wskaźnik dług netto/EBITDA do 2,7x na koniec 2018/19 oraz 2,6x na koniec 2019/2020. Na koniec roku 2017/2018 wskaźnik ten wyniósł 2,5.
W całym roku 2018/2019 DM BOŚ prognozuje 8,648 mld zł przychodów ze sprzedaży całej grupy AB oraz 63,9 mln zł zysku netto. W roku 2017/2018 wyniki wyniosły odpowiednio 8,237 mld zł i 61 mln zł.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.