AB: wzrost na początek roku
Rozpoczynając rok finansowy (tj. w III kw. br.) AB zwiększyło przychody ze sprzedaży o 19 proc., a zysk netto o 16 proc. Spółka informuje o poprawie wyników we wszystkich głównych obszarach działalności.
Przychody grupy AB w minionym kwartale wyniosły 1,5 mld zł, EBIDTA – 22,7 mln zł (+10 proc. r/r), a zysk netto – 15,1 mln zł.
Według dystrybutora bilans poprawił się w najważniejszych sektorach: sprzedaży do integratorów, w sieciach franczyzowych (Optimus i Digimax w Czechach), w e-commerce, RTV i AGD. – Do tego dochodzi na przykład realizacja przychodów z nowych umów dystrybucyjnych, w tym z prestiżowych kontraktów z Apple – wyjaśnia Grzegorz Ochędzan, członek zarządu ds. finansowych w AB. Według niego na wyniki IV kw. br. wpłynie październikowa premiera iPhone’a 6 w Polsce, Czechach i na Słowacji, spółka informuje ogromnym zainteresowaniu tym modelem.
Optimus (integratorzy) i Kakto (sieć AGD/RTV) w Polsce oraz w Czechach Digimax (rozwiązania mobilne i smart home) mają łącznie ponad 1,3 tys. punktów sprzedaży. Kakto obejmuje obecnie 90 punktów sprzedaży. Do połowy roku 2015 r. powinno ich być 150.
W przypadku e-commerce według dystrybutora znacznie wzrosła liczba zamówień z wykorzystaniem bramki XML, obrotów partnerów oraz ilość zamówień składanych przez moduł ułatwiający sprzedaż na Allegro. Możliwości AB w zakresie e-commerce ma zwiększyć nowe centrum logistyczne w podwrocławskich Magnicach, które powinno być gotowe w maju przyszłego roku. Kubatura magazynu będzie większa od obecnego ponad 5-krotnie, a liczba indeksów towarowych może wzrosnąć 4-krotnie.
Jeśli chodzi o RTV i AGD, to w ostatnich miesiącach AB znacznie poszerzyło portfolio producentów. Od lipca br. grupa podpisała umowy dystrybucyjne z takimi producentami jak: Philips, Panasonic, Fiskars, Bavan Audio, Tristan, a w październiku z Amicą i Beko.
– Bezpośrednie umowy z producentami zapewniają nam nie tylko wyższe marże, lecz także dostęp do pełnego portfolio produktowego oraz możliwość planowania i organizowania akcji marketingowych i promocyjnych wraz z producentem – mówi prezes AB, Andrzej Przybyło.
Cykl konwersji gotówki na koniec września wynosił 32 dni (wobec 36 dni przed rokiem, 40 dni 2 lata wcześniej). Wskaźnik zadłużenia finansowego netto wobec wyniku EBITDA spadł z 2,2 do 1,6 przed rokiem. Jednocześnie wskaźnik kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych (S&GA) utrzymuje się poniżej 3 proc.
– Nasze wskaźniki zadłużenia ogólnego i kosztów są na najniższym poziomie w branży – mówi Grzegorz Ochędzan.
Emisja obligacji o wartości 100 mln zł AB pozwoliła na przejściową spłatę linii kredytowych.
Zarząd zarekomendował walnemu zgromadzeniu akcjonariuszy zwołanemu na 5 grudnia br. wypłatę 0,7 zł dywidendy na akcję z zysku roku finansowego 2013/2014. Spółka chce przeznaczać w najbliższych latach na dywidendę do 20 proc. skonsolidowanego zysku netto.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.