AB: prawie 1,6 tys. punktów sprzedaży
W ciągu minionego roku finansowego liczba punktów sprzedaży sieci franczyzowych należących do grupy AB wzrosła o 20 proc. Najwięcej sklepów ma Alsen.
W trzech krajach, w których działa grupa AB – w Polsce, Czechach i na Słowacji, obroty w sieciach franczyzowych w roku 2014/2015 (zakończonym 30 czerwca br.) wzrosły o 13,5 proc. rok do roku – poinformowała spółka. Liczba punktów sprzedaży zbliżyła się do 1,6 tys. (+20 proc. r/r).
Największą siecią franczyzową AB jest Alsen, który na koniec II kw. br. obejmował 402 sklepy. Numer 2 w Polsce to Kakto – sieć RTV i AGD, oferująca także sprzęt komputerowy. Miała 189 punktów sprzedaży. Według danych AB resellerzy po przystąpieniu do tej franczyzy notują wzrost obrotów nawet o 100 proc. rok do roku.
Sieć Optimusa liczyła 89 placówek. Najnowsza franczyza z grupy AB to Wyspa Szkrabów, czyli sklepy z zabawkami. W kilka tygodni od uruchomienia programu do franczyzy przyłączyło się 40 sprzedawców.
Z kolei w Czechach najwięcej punktów miał w końcu II kw. br. Triline – 243. Kolejne pod względem liczebności są Comfor – 199 lokalizacji, Premio – 157 oraz DigiMax – 116.
Na Słowacji Comfor obejmował 100 punktów sprzedaży, a Triline – 70.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.