Wspomniany udział obejmuje Windows 8 i RT łącznie. Anlitycy krytykują ograniczoną dostępność sprzętu z tymi systemami i błędy najważniejszych aplikacji. Zdaniem ABI oba czynniki wpłynęły negatywnie na sprzedaż. Łączna sprzedaż markowych tabletów na całym rynku wyniosła w minionym kwartale 40,6 mln szt., co oznacza wzrost o 117 proc.

Apple sprzedał 19,5 mln iPadów, co oznacza spadek udziału rynkowego o blisko 15 punktów (48,2 proc.).  Udział Androida zwiększył się o 9,2 proc. 

 

Rynek tabletów

System Udział w rynku w I kw. 2012 r.  Wynik w I kw. 2012 r. Udział w rynku w I kw. 2013 r.  Wynik w I kw. 2013 r.
iOS 63,1 % 11,8  48,2 19,5
Android 34,2 % 6,4  43,4 17,6
Windows 0,0 % 0,0 7,5 3,0
Pozostali 2,7 % 0,5 1,0 0
Łącznie 18,7  40,6


Źródło: Strategy Analitycs