CRN W czwartym kwartale
2015 r. wprowadzacie na rynek usługi serwisowe. O co chodzi?

Norbert
Ogłoziński
Wprowadzamy usługi serwisowe, żeby nasi partnerzy mogli
realizować projekty u klientów, którzy wymagają serwisu Next Business Day.
Ciągłość pracy ich sieci będzie teraz zapewniona dzięki urządzeniom zastępczym.
Next Business Day Shipment stanie się usługą standardową dla każdego urządzenia
biznesowego. Po rejestracji produktu i zgłoszeniu awarii do klienta
automatycznie będzie wysyłane urządzenie zastępcze, udostępnione do czasu
naprawy tego właściwego. Next Business Day Delivery to z kolei usługa
płatna polegająca na dostarczeniu urządzenia zastępczego na następny dzień od
zgłoszenia awarii. Dzięki temu nasza oferta będzie częściej brana pod uwagę
chociażby w projektach z sektora publicznego.

 

CRN Partnerów może
zainteresować również, że ZyXEL buduje własną chmurę…

Norbert Ogłoziński Na razie mogę zdradzić nazwę projektu – Nebula. Według aktualnych
planów zaoferujemy ją w przyszłym roku i będzie ona związana
z biznesową częścią naszej oferty.

 

CRN To kolejny rok,
w którym podkreślacie swoje zadowolenie z wyników sprzedaży
osiągniętych przez ZyXEL-a w Polsce. Po trzech kwartałach udało wam się
odnotować 26-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Sporo…

Norbert
Ogłoziński
To zasługa chociażby kompleksowej oferty, bo na rynku
średnich firm jest coraz więcej projektów, które obejmują wiele różnych
produktów. Jeśli projekt wdrożeniowy jest realizowany w oparciu
o rozwiązania jednej marki, to zakupy czynione przez integratora są duże, dzięki
czemu może on liczyć na wsparcie producenta. W efekcie z roku na rok
partnerzy coraz chętniej z nami współpracują, a sprzedaż rośnie.

 

CRN W segmencie produktów Wireless idziecie
w kierunku standardu AC, choć ten starszy ciągle mocno się trzyma na
rynku. Kiedy to się zmieni?

Norbert Ogłoziński Musi jeszcze wzrosnąć świadomość korzyści, jakie
niesie ze sobą zmiana standardu N na AC. Minie też jeszcze trochę czasu, zanim
producenci sprzętu dostosują swoją ofertę do AC. My jednak, w zakresie
rozwiązań dla przedsiębiorstw, jesteśmy już na to gotowi. Mam na myśli serię
WAC6500, na którą składają się trzy punkty dostępowe: jeden model
z antenami zewnętrznymi i dwa z wbudowanymi, w technologii
Smart Antenna. Ta ostatnia pozwala nam konkurować w segmencie biznesowym
z producentami urządzeń z wyższej półki. Wkrótce wprowadzimy na rynek
także tańszą serię WAC6100 dla mniejszych przedsiębiorstw i sektora
publicznego.

 

CRN Niedawno włączyliście do oferty bramę dostępową
UAG50, która ma wzmocnić waszą pozycję w branży hotelarskiej…

Norbert
Ogłoziński
…a także
w sektorze małych kawiarni. Model ten stanowi połączenie drukarki
termicznej z funkcją drukowania haseł dostępowych do Internetu, routera
i punktu dostępowego. Ze względu na potrzeby małych firm dokonaliśmy też
pewnych zmian w ofercie switchy. Seria 1910 została rozbita na dwie: 1900
i 1920. Zabieg ten miał na celu zróżnicowanie poziomów cenowych. Pozycja
1900 została pozbawiona dodatkowych interfejsów, np. światłowodowych.
W ten sposób powstała oferta low cost, dzięki czemu klienci nie muszą już
płacić za niewykorzystywane zwykle funkcje. Tym samym seria 1920 stała się
bardziej zaawansowana.

 

CRN Weszliście na rynek
edukacyjny, tworząc specjalny kanał sprzedaży dla integratorów współpracujących
ze szkołami. To faktycznie perspektywiczny sektor?

Norbert
Ogłoziński
Placówki edukacyjne podejmujące decyzję o budowie
lub modernizacji sieci będą szukały kompleksowych rozwiązań od jednego
producenta. To naszym zdaniem sprawia, że ZyXEL aspiruje do roli liczącego się
gracza na tym rynku. Chociaż program rządowy związany z nową perspektywą
unijną nie został jeszcze uruchomiony, wdrożenia jak najbardziej mają miejsce.
Po prostu rośnie świadomość potrzeby inwestowania w jakość infrastruktury
sieciowej. Kiedy fundusze europejskie będą wreszcie dostępne, rynek edukacyjny
jeszcze bardziej się ożywi, co stanowi dobrą informację dla naszych partnerów.

 

CRN Czy odbiorcy domowi
są dla was jeszcze ważni?

Norbert
Ogłoziński
To rynek bardzo
trudny, który charakteryzuje się dużą podażą taniego sprzętu. Do głównych
graczy, wśród których TP-Link jest prawdziwym liderem, wciąż dołączają nowi
producenci, mocno konkurujący za pomocą ceny. Ciężko jest więc walczyć
o klienta dzięki nowym funkcjom urządzeń, bo każda z nich podbija
cenę. Ale nie odpuszczamy. Naszym atutem jest m.in. długa gwarancja na wybrane
produkty: na przykład router N300 ma trzy lata gwarancji. Poza tym
poszerzamy portfolio rozwiązań Power Line o coraz szybciej działające
urządzenia oraz wprowadzamy routery w standardzie AC.

 

CRN Czy już zadziałały
niedawne zmiany w programie partnerskim?

Norbert Ogłoziński Program partnerski
w nowej odsłonie ruszył w drugim kwartale bieżącego roku. Sporo czasu
zajęła nam implementacja rozwiązań systemowych, więc w tej chwili
partnerzy dość intensywnie się w nim rejestrują. Bardzo ważną zmianą jest
odejście od formuły progów obrotowych. Teraz nagradzamy za częstotliwość
zakupów, czemu sprzyjają okresowe promocje.