ZyXEL: bezprzewodowe korzyści
CRN Polska rozmawia z Norbertem Ogłozińskim, Country Sales Managerem ZyXEL-a, o zmianach w programie partnerskim i ofercie producenta w dziedzinie rozwiązań bezprzewodowych.
CRN ZyXEL intensywnie pracuje nad zmianami
w programie partnerskim. Czego mogą spodziewać się współpracujący z wami resellerzy
w I kwartale 2015 r.?
Norbert
Ogłoziński Nowych zasad klasyfikacji partnerów. Po zmianach
przypisanie partnera do poziomu Zarejestrowany, Autoryzowany lub Premium będzie
odbywało się na podstawie częstotliwości zakupów. Resellerzy Autoryzowani
i Premium będą kolekcjonować punkty za zakupy i wymieniać je na
atrakcyjny sprzęt. Natomiast w przypadku partnerów z najwyższej
grupy punkty te będą naliczane szybciej niż u pozostałych.
CRN Czy planujecie
większe niż do tej pory wsparcie przy realizacji projektów opartych na
produktach ZyXEL-a?
Norbert
Ogłoziński Tak, zarówno merytoryczne, jak też biznesowe
– dzięki możliwości rejestracji projektu. Odpowiednie narzędzie pojawi się
na zmienianej właśnie stronie internetowej – portalu dla resellerów. Po
dokonaniu rejestracji nasz partner zyska
pewność, że jego interesy u danego klienta są chronione wraz
z oferowaniem produktów ZyXEL-a. Dodatkowo zaoferujemy mu pomoc
merytoryczną.
CRN Zmiany mają zapewne
na celu nie tylko lepsze wsparcie obecnych resellerów, ale również zdobycie
nowych. Jak bardzo chcecie rozbudować kanał partnerski?
Norbert
Ogłoziński Każdy nowy klient to
dla nas zwiększenie obrotów, dostęp do nowych rynków. Chcemy wykorzystać
tendencję, którą już obserwujemy – rosnącej liczby firm zaopatrujących się
w nasze produkty.
CRN Przejdźmy więc do
samych produktów. Prace nad portfolio urządzeń do budowy bezprzewodowych sieci
sprawiły, że wasza oferta w tym zakresie wyraźnie się poszerzyła.
Norbert
Ogłoziński To też chcemy jasno
zakomunikować partnerom. Mamy
coraz większe portfolio produktów Wi-Fi, ale i tych działających
w standardzie 802.11 ac. To kierunek, w którym będziemy się rozwijać.
Stąd też elastyczna polityka cenowa,
jaką objęliśmy przede wszystkim biznesowe punkty dostępowe – również te
w standardzie ac – a także urządzenia konsumenckie.
CRN Czym się kierujecie,
rozwijając poszczególne grupy urządzeń z oferty wireless dla firm?
Norbert Ogłoziński Przede wszystkim skalowalnością. Nowa seria punktów dostępowych NWA
1120 to rozwiązania dla mniejszych sieci, przystępne cenowo, bez funkcji
zarządzania nimi z poziomu kontrolera. Natomiast Access Pointy NWA3000
można zestawić jako stand-alone AP albo ustawić w trybie kontrolera,
którego funkcje przejmuje jeden z punktów. W ten sposób można
zarządzać 24 punktami dostępowymi. Z kolei zastosowanie kontrolera NXC
2500 umożliwia obsługę 64 Access Pointów, NXC 5500 – 512. W każdej
kolejnej rodzinie tych urządzeń skalowalność się zwiększa.
CRN Nowa seria USG
zawiera również modele z literką „W” w nazwie…
Norbert Ogłoziński Co oznacza, że mają „nadbudowany” Access Point. Klient, kupując
urządzenie USG, zyskuje dodatkowo możliwość stworzenia sieci bezprzewodowej.
Mało tego, w warstwie software’owej nowych urządzeń USG
zaimplementowaliśmy funkcję kontrolera punktów dostępowych. To istotny argument
dla partnerów w rozmowie z klientami.
CRN Czy argumentem
skalowalności mogą się posługiwać resellerzy, rozmawiając z klientami
o UTM-ach?
Norbert
Ogłoziński Zdecydowanie tak. To rozwiązania hardware’owe
i software’owe również łatwe do skalowania. Możemy stosować czysty
firewall z serii Zywall, ale po wykupieniu odpowiednich licencji łatwo
wzbogacimy ten sprzęt o funkcje UTM. Podobnie jest w przypadku
urządzeń USG.
CRN Do jakich
użytkowników kierujecie rozwiązania bezprzewodowe?
Norbert
Ogłoziński Obecnie kierujemy swe kroki do sektora edukacyjnego.
Szkoły czy akademiki oczekują kompletnych rozwiązań od jednego producenta
i ten warunek spełniamy. Ale spełniamy też oczekiwania wymagających
klientów z sektora healthcare. Coraz prężniej wkraczamy także na rynek
hotelarski, a to z racji rozszerzenia portfolio o trzy
urządzenia hotspot z serii UAG, czyli modele: 2100, 4100 i 5100.
Umożliwiają użyczanie i rozliczanie dostępu do Internetu na zasadzie
usługi określonej w czasie.
CRN W polu działania
ZyYXEL-a znaleźli się także klienci końcowi zainteresowani cyfrowym domem…
Norbert
Ogłoziński Na tej części rynku
skupiamy się od zeszłego roku. Z pomocą partnerów uświadamiamy
użytkownikom domowym, co dana technologia im oferuje. Przykładem są możliwości
Powerline, technologii dobrze znanej u naszych zachodnich sąsiadów,
a u nas dopiero raczkującej.
CRN Jak współpracę
resellerów z ZyXEL-em w zakresie wireless ma wspomóc kampania „7
korzyści”?
Norbert Ogłoziński „7 korzyści” to długoterminowa kampania informacyjna. Opiera się na
bardzo przejrzystych zasadach i wymiernych korzyściach dla resellerów
– pierwszy Access Point za połowę ceny to tylko jedna z nich. Ruszyła
obecnie kolejna atrakcyjna promocja, w której drugi Acces Point kosztuje
50 proc. ceny, a już do 10 zakupionych urządzeń dokładamy oryginalną
kurtkę firmy 4F typu Softshell.
Podobne wywiady i felietony
Model usługowy zapewnia przewidywalność wydatków
"Stawiamy na edukację i wsparcie partnerów handlowych, co umożliwi im oferowanie klientom wartości dodanej" - mówi Robert Reszkowski, Business Sales Manager w Epsonie.
ZyXEL: włączamy usługi
CRN Polska rozmawia z Norbertem Ogłozińskim, country sales managerem ZyXEL-a, o ważnych zmianach w ofercie producenta, trudnym rynku konsumenckim i możliwym boomie w sektorze edukacyjnym.
Nasza infrastruktura, wasz biznes
CRN Polska rozmawia z Michałem Trziszka, właścicielem serwisu cal.pl, o nowym programie partnerskim przeznaczonym dla resellerów zainteresowanych odsprzedażą usług hostingowych i domenowych.