Wygraliśmy zaufaniem
CRN Polska rozmawia z Arkadiuszem Świątkowskim, product managerem GMP Office (Grupa Marcova Polska), na temat współpracy z Xeroxem.
CRN Otrzymaliście tytuł
Debiut Roku w kategorii Projekt Roku za optymalizację środowiska druku
u jednego z waszych wieloletnich klientów. Na czym polega wyjątkowość
tego wdrożenia?
Arkadiusz
Świątkowski Udało nam się
zrealizować spory projekt zaraz po tym, jak zostaliśmy partnerem Xeroxa. Do
grona partnerów zostaliśmy przyjęci na przełomie lutego i marca
2014 r. i w tym samym okresie rozpoczynaliśmy rozmowy z klientem
na temat optymalizacji środowiska druku w jego przedsiębiorstwie. Dotychczas
nasza firma miała małe doświadczenie w podobnych przedsięwzięciach.
Jednocześnie z postępem rozmów budowaliśmy zaplecze do wdrożenia, które
miało uplasować nas jako solidnego partnera w tym zakresie. Aby to
osiągnąć, musieliśmy nawiązać współpracę z dystrybutorem oprogramowania do
zarządzania wydrukiem z funkcjonalnością wydruku podążającego.
CRN Genezę całego
projektu stanowiły ogromne koszty serwisowe, które ponosił klient…
Arkadiusz
Świątkowski Dzięki przeprowadzonemu audytowi udało nam się je
znacznie zredukować, mimo inwestycji w nowe urządzenia. Od początku
sugerowaliśmy klientowi rozwiązania Xerox.
CRN Jak długo trwały
prace wdrożeniowe?
Arkadiusz
Świątkowski Cały proces zajął nam pół roku. Zgodę na wdrożenie
musiało zaakceptować wiele działów, z czego dział administracji wspólnie
z IT stanowili zaledwie początek. Naszym celem było uświadomienie
klientowi, gdzie ponosi największe koszty i co można zrobić, żeby je
obniżyć. Potem przeprowadziliśmy audyt, który wykazał, jakiego rzędu
oszczędności jesteśmy w stanie wygenerować. To stanowiło podstawę, aby
dział finansowy wyraził aprobatę dla całego projektu. Po ekonomicznym
uzasadnieniu przedsięwzięcia analizowane były również oferty innych
producentów. Naszym bardzo mocnym atutem było to, że doskonale znaliśmy środowisko
drukujące klienta, z racji wcześniejszej współpracy. Zaufanie, którym nas
darzył klient, spowodowało, że byliśmy brani pod uwagę mimo braku doświadczenia
w projektach MPS.
CRN Od czego
zaczynaliście jako firma?
Arkadiusz Świątkowski Od reprodukcji tonerów do
drukarek laserowych. Było to dziesięć lat temu. Teraz jesteśmy w Grupie
Marcova Polska, zrzeszającej pięć wyspecjalizowanych spółek. Nasza najmłodsza
spółka GMP Solution powstała z początkiem bieżącego roku właśnie
z myślą o usługach MPS, zarządzaniu środowiskiem wydruku oraz
audytach. Ma już na koncie mniejsze projekty.
CRN Plany?
Arkadiusz
Świątkowski Chcemy zaangażować się w partnerstwo XPPS
– potrafimy robić audyty, a Xerox ma bardzo szeroką gamę narzędzi,
które to ułatwiają i umożliwiają działanie w sposób przejrzysty dla
klienta.
Podobne wywiady i felietony
Leżaki na Titanicu
Ma rację Irek Dąbrowski w swoim najnowszym felietonie, że zarządy firm powinny traktować fuzję jako jeden z naturalnych kierunków rozwoju i tym samym raz na jakiś czas dokonywać stosownych analiz.
Usługi zarządzania drukiem – najtrudniejszy pierwszy krok
Partnerzy vendorów urządzeń drukujących są zbyt skupieni na doraźnych zyskach z transakcji. Zdaniem producentów to musi się zmienić, ponieważ podstawą działania na tym trudnym rynku będą prędzej czy później usługi. Transformacja nie jest łatwa. Z jednej strony najlepszymi odbiorcami zaawansowanego MPS-a są klienci doświadczeni – świadomi, że nie ma nic za darmo. A takich jest wciąż niewielu. Z drugiej strony zmiana sposobu działania wymaga od resellerów podjęcia ryzyka związanego z wejściem w nowy obszar, inwestycji i szkoleń. Niemniej vendorzy przekonują, że gra jest warta świeczki, a oni są w stanie pomóc partnerom.
Partnerzy: do usług
CRN Polska rozmawia z Rafałem Szczapem, nowym szefem polskiego oddziału Xerox.