Oferujecie system telefoniczny w modelu chmurowym, adresowany dla klientów biznesowych. Jakich konkretnie?

Gernot Hofstetter Są to zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa, aczkolwiek nie obsługujemy globalnych korporacji. Nasi klienci mogą wykorzystywać do komunikacji tablety, komputery z systemem Windows i macOS, a także tradycyjne urządzenia, jak telefony DECT.

Jakie firmy najczęściej korzystają z usługi Cloudya?

Kiedy startowaliśmy z naszym biznesem trafialiśmy przede wszystkim do małych firm, zatrudniających od dwóch do dziesięciu osób. Jednak wraz z upływem czasu nasza baza powiększała się o większe przedsiębiorstwa. W rezultacie obsługujemy zarówno mały sklep, jak i agencję marketingową z dwudziestoma lokalizacjami w całej Europie. Z naszych rozwiązań korzystają pracownicy biurowi oraz fizyczni. Dlatego też integrujemy w ramach systemu różne narzędzia. Jeśli zaś chodzi o branże, to szczególnie silną pozycję posiadamy na rynku hotelarskim. Dzieje się tak głównie z dwóch powodów. Po pierwsze nasz system bardzo dobrze integruje się z oprogramowaniem do zarządzania obiektami hotelowymi. Po drugie hotelarze doceniają elastyczność naszego rozwiązania, chociażby dlatego, że po sezonie można wyłączyć część numerów. Kolejnym obszarem, gdzie bardzo dobrze sobie radzimy jest handel detaliczny, a zwłaszcza placówki z kilkoma oddziałami na terenie kraju. Nasz system cieszy się też dużą popularnością w jednostkach administracji samorządowej.

Czy macie klientów w Polsce?

Tak, ich lista jest dość długa. Nie o wszystkich możemy mówić, ale możemy pochwalić się takimi klientami, jak Indeco, Szczecińska Szkoła Wyższa czy Wodociągi Siemianowickie.

A jak wygląda współpraca NFON z polskimi partnerami?

Obecnie posiadamy w Polsce 80 partnerów na terenie całej Polski. Często są to małe firmy, które zajmują się bezpieczeństwem i rozwiązaniami sieciowymi. Włączając do swojej oferty nasze usługi, mogą spełniać potrzeby klientów w zakresie komunikacji. Współpracują z nami także średni i duzi integratorzy, ISP, a nawet operatorzy telekomunikacyjni, którzy sprzedają nasze usługi pod własną marką. Jesteśmy cały czas zainteresowani pozyskaniem nowych partnerów w Polsce, a od października planujemy zatrudnić tutaj menedżera odpowiedzialnego za współpracę z resellerami. Jesteście krajem liczącym około 38 milionów mieszkańców, dlatego też chcemy mieć tutaj rozbudowaną sieć partnerów.

Na jakie benefity mogą liczyć wasi partnerzy handlowi?

Na prowizję od pozyskanych klientów. Co istotne, dostają ją co miesiąc, dopóki usługodawca nie zrezygnuje z umowy – co nie zdarza się prawie nigdy. Dodatkowo otrzymują 75 proc. od każdej aktywacji. Ponadto prowadzimy szkolenia, a uczestniczący w nich partnerzy mogą liczyć na profesjonalną certyfikację techniczną. Dzięki zdobytej wiedzy są w stanie skonfigurować system, a także go rozbudowywać, a to oczywiście wiąże się z określonymi profitami.

Lwia część polskich firm oraz instytucji nadal korzysta z tradycyjnych PBX-ów pracujących w środowisku lokalnym. Dlaczego mieliby je zamieniać na rozwiązanie chmurowe?

Jeśli pracownicy w firmie chcą jedynie odbierać telefony, można pozostać przy tradycyjnym systemie i nie ma sensu zamieniać go na chmurę. Przynajmniej do czasu, gdy nie zostanie wyeksploatowany i zacznie się coraz częściej psuć. Wówczas można pomyśleć o czymś zupełnie nowym. Warto zwrócić uwagę na dynamiczne zmiany zachodzące na rynku IT, a zwłaszcza sytuację wywołaną przez Covid-19. Wiele osób pracujących w domu ma dostęp wyłącznie do mobilnych urządzeń. Wówczas istnieje różnica czy firma korzysta z natywnego rozwiązania chmurowego czy klasycznego systemu telekomunikacyjnego. W tym drugim przypadku przedsiębiorstwo ponosi koszty związane z połączeniami na telefony komórkowe. Poza tym organizacja korzystająca z tradycyjnej centrali abonenckiej musi podpisać umowę z telekomem i opłacać miesięczny abonament za określoną liczbą linii zewnętrznych. U nas nie ma takiej potrzeby, nie patrzymy na liczbę linii, bowiem klient płaci za liczbę użytkowników oraz dostarczane przez nas usługi.

Z tym, że wielu użytkowników ceni systemy PBX, uważając, że są bardziej stabilne oraz bezpieczniejsze niż rozwiązania chmurowe. Czy zgadza się Pan z takimi opiniami?

Mam co do tego pewne wątpliwości. Przy klasycznej organizacji biura, gdzie przy biurkach siedzi 10 pracowników, klasyczna centrala abonencka jest rozwiązaniem stabilnym oraz bezpiecznym. Wewnętrzne połączenia rzeczywiście działają bez zarzutu. Jednak inaczej wygląda to w przypadku, kiedy firma się rozrastać, otwierać nowy oddział lub korzystać na szeroką skalę z rozwiązań mobilnych. Wówczas firmy często muszą połączyć dwa zupełnie różne systemy telekomunikacyjne, korzystać z rożnych książek telefonicznych. Natomiast NFON wdraża jeden system do obsługi biur znajdujących się w różnych lokalizacjach, nawet poza granicami kraju. Co więcej, użytkownik nie musi sobie zawracać głowy różnymi interfejsami czy konfiguracją sprzętu w rozmaitych miejscach, bowiem za wszystko jest odpowiedzialny nasz partner.

Nie jesteście jedynym producentem, który oferuje systemy telefonii w chmurze. Podobne rozwiązania mają w swoim portfolio Avaya, Cisco czy Unify. Wymienione marki są bardziej znane na polskim rynku niż NFON. Dlaczego klienci powinny wybrać akurat wasze usługi?

Nie ulega wątpliwości, że wymienione rozwiązania konkurencyjne są bardzo popularne wśród przedsiębiorstw. Nie jest to jednak atrakcyjna oferta dla mniejszych firm, które mają wysokie wymagania odnośnie do funkcjonalności, ale szukają rozwiązań przystępnych cenowo. My potrafimy spełnić te wymagania zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ceny. Również w przypadku firm z wieloma oddziałami, o czym już wspominałem. Poza tym jesteśmy bardzo blisko klientów, między innymi za sprawą naszych lokalnych partnerów. Zapraszamy do współpracy.

Wszystkich zainteresowanych współpracą z NFON zapraszamy na stronę Programu Partnerskiego NFON, gdzie znajduje się więcej informacji.

Advertisement