Sześć lat rozwoju z Brotherem
CRN rozmawia z Marcinem Łuszczewskim, dyrektorem handlowym Centrum Informatyki ZETO, o przyczynach rosnącej sprzedaży sprzętu Brothera, ogólnopolskich ambicjach oraz strategii działania na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
CRN
Znaczącą część waszych przychodów generuje sprzedaż sprzętu Brothera.
Z czego wynika popyt na produkty tej akurat marki?
Marcin
Łuszczewski Składa się na to kilka przyczyn. Przede wszystkim wysoka
jakość produktów oraz niskie koszty druku. Poza tym dysponujemy sporą liczbą
urządzeń dostępnych od ręki w naszym magazynie. Nasi klienci mogą je nabyć
u nas w firmie bądź za pośrednictwem sklepu internetowego.
CRN Czy
sprzedaż sprzętu Brothera rośnie, maleje, a może utrzymuje się na stałym
poziomie?
Marcin
Łuszczewski Nasza współpraca z Brotherem od sześciu lat stale
się rozwija. Rośnie sprzedaż produktów tej marki, jak też ich udział
w naszej sprzedaży ogółem.
CRN
Jak konkretnie rozwija się współpraca?
Marcin
Łuszczewski Na przykład dzięki podpisanej umowie z producentem
zostaliśmy autoryzowanym przedstawicielem serwisowym Brothera. To umożliwia nam
szybkie i sprawne odpowiadanie na wszystkie zapytania naszych klientów.
Dobrze znamy ofertę tego producenta, zarówno od strony handlowej, jak i technicznej.
CRN A
co możecie zaliczyć do minusów kooperacji z producentem?
Marcin
Łuszczewski Chociaż obserwujemy dążenie Brothera do stałego
poszerzania oferty – co generalnie zaliczamy do plusów współpracy
– to chcielibyśmy, aby portfolio produktów i usług było jeszcze
zasobniejsze. Tak, abyśmy mogli w pełni kompleksowo obsługiwać klientów.
CRN
W jaki sposób zachęcacie klientów do zakupu sprzętu Brothera?
Marcin
Łuszczewski Informujemy klientów między innymi o trzyletniej
wliczonej w cenę gwarancji on-site. Obowiązuje ona w przypadku
większości urządzeń tej marki. Zwracamy także uwagę na dobry stosunek
parametrów do ceny oraz na łatwą obsługę sprzętu.
CRN Jesteście
największym w regionie białostockim integratorem systemów komputerowych.
Czy macie ambicje ogólnopolskie?
Marcin Łuszczewski Obecnie zatrudniamy ponad 200
pracowników, dzięki czemu jesteśmy w stanie oferować klientom szeroką gamę
produktów i usług: począwszy od instalacji teletechnicznych budynków,
a skończywszy na tworzeniu i wdrażaniu oprogramowania. Chociaż
postrzegani jesteśmy jako znacząca firma regionalna, to coraz częściej
realizujemy duże projekty klientom z całego kraju.
CRN Jak oceniacie sytuację na polskim rynku
IT?
Marcin
Łuszczewski Uważam, że polski rynek przede wszystkim charakteryzuje
się dużą konkurencyjnością. Przetrwają na nim tylko najsilniejsi. Cieszymy się,
że do takich należymy również my.
CRN
Jaka jest wasza strategia rozwoju na najbliższe lata?
Marcin
Łuszczewski Powiem krótko – nieustannie rozwijać się, rosnąć
i zaspokajać potrzeby naszych klientów, posługując się towarzyszącym nam
od lat mottem: „Komputeryzacja bez ryzyka”.
Podobne wywiady i felietony
Partner na pierwszym miejscu
„Regularne spotkania i rozmowy z partnerami to podstawa budowania prawdziwych relacji, a ostatecznie udanego biznesu dla każdej ze stron” – mówi Krzysztof Mertowski, Head of Sales w Brother.
Abonament dla „Kowalskiego”
„Budowanie dobrego wizerunku, za którym stoi wartościowe portfolio, pozwala producentowi i jego partnerom działać na rynku w każdych warunkach” – mówi Piotr Baca, Country Manager Brother w Polsce.
Debata CRN Rynek druku: dużo wyzwań, dużo możliwości
Rozwiązania drukujące coraz częściej stanowią pretekst do tego, aby zaoferować klientom biznesowym szereg usług związanych z dokumentem – czy to tradycyjnym, czy cyfrowym. To jednak wymaga od integratorów przemyślanego podejścia, jak podkreślali uczestnicy debaty. Z jednej strony trzeba wziąć pod uwagę nowe trendy, które znajdują odzwierciedlenie w ofercie sprzętowej i strategii producentów, z drugiej niezwykle zróżnicowane potrzeby odbiorców końcowych w zakresie firmowych dokumentów – zależne od wielkości przedsiębiorstwa, zasobów finansowych, świadomości technologicznej i wreszcie otwartości na innowacje.