CRN Czy pojawienie się
w portfolio nowych produktów desktopowych oznacza, że wchodzicie mocniej
na rynek konsumencki?

Norbert
Ogłoziński
Tak, postawiliśmy na
ekspansję w tym segmencie. Powołaliśmy doświadczonego menedżera, który
zajmie się ofertą konsumencką. Za rok chcemy być w piątce największych
dostawców.

 

CRN Jakie macie atuty?

Norbert Ogłoziński Produkty, które wyróżniają się osiągami. 
Przykładem jest NBG6503 router, działający z prędkością 750 Mb/s.
Są też pierwsze na rynku urządzenia PLC do komunikacji w sieci
energetycznej, które przesyłają dane z szybkością 600 Mb/s (standard AV2)
– mówię o serii PLA5200.

 

CRN W 2013 r.
utrzymujecie szybkie tempo wzrostu sprzedaży. Jaki macie pomysł, by w 2014
nie stracić rozpędu?

Norbert Ogłoziński Rzeczywiście ten rok będzie rekordowy pod względem przychodów.
W 2014 r. zamierzamy utrzymać wysokie tempo wzrostu – wielkości
kilkudziesięciu procent. Rozwijając segment konsumencki, nie zaniedbamy innych
obszarów. Planujemy zacieśnienie współpracy z lokalnymi operatorami
internetowymi. Poszerzamy portfolio zaawansowanych rozwiązań. Wychodząc
naprzeciw oczekiwaniom klientów i partnerów, rozdzielamy ofertę firewalli
na VPN i UTM. Nowa seria koncentratorów VPN pozwala nam konkurować
z innymi markami pod względem osiągów urządzeń. Będziemy się starali
umocnić na rynku małych i średnich firm.

 

CRN Jaką rolę
w realizacji strategii odegrają partnerzy?

Norbert Ogłoziński Zasadniczą. Chcemy rosnąć razem z nimi. W 2014 r. rozbudujemy
program partnerski. Szczegóły będą znane na przełomie I i II kw.
Zamierzamy pozyskać do współpracy więcej partnerów. Obecnie jest ich około 3,5
tysiąca. Zależy nam, aby stworzyć grupę wykwalifikowanych resellerów oraz
integratorów, którzy znają naszą ofertę, są mocni na lokalnym rynku
i dzięki temu mogą dotrzeć do różnych klientów w danym regionie.

 

CRN A właściwie dlaczego
mieliby współpracować właśnie z wami?

Norbert
Ogłoziński
Mamy program
partnerski, który zapewnia liczne korzyści, jak choćby rabaty i pomoc
przedsprzedażną. Na przykład w programie obejmującym produkty dla MSP
resellerzy mogą uzyskać upusty w wysokości do 12 proc.,
w zależności od poziomu partnerstwa. Ponadto mają możliwość wypożyczenia
sprzętu do testów. Każdy z naszych partnerów ma swojego opiekuna
w ZyXEL-u, który służy mu radą i pomocą.

 


CRN To ważne, ale tego
rodzaju wsparcie oferuje wielu innych dostawców…

Norbert Ogłoziński Warto podkreślić, że jesteśmy bardzo otwarci na inicjatywy partnerów
i je wspieramy. Jeśli ktoś przyjdzie do nas z projektem czy pomysłem
na wdrożenie u klienta, podzieli się swoimi przemyśleniami, koncepcjami,
staramy się mu pomóc, tak aby razem robić lepszy biznes. Jesteśmy elastyczną
firmą, a nie sztywną korporacją. Biznes robiony wspólnie z ZyXEL-em
ułatwi partnerom nie tylko nasze wsparcie, lecz także szeroka ofera. Jako jeden
z nielicznych producentów mamy szeroki asortyment rozwiązań sieciowych
– od konsumenckich po produkty dla dużych firm. Dzięki temu reseller może
zaoferować klientom kompleksowe rozwiązania jednego, cenionego dostawcy.

 

CRN Na jakich produktach
partnerzy mogą dobrze zarobić?

Norbert Ogłoziński Warto wymienić choćby
przełączniki zarządzalne. Mamy je w najlepszych cenach na rynku.
Wprowadzamy nowe produkty, które wzbogacą ofertę resellerów i mogą być
kolejnym argumentem przekonującym klienta do współpracy. Są to na przykład
switche SMART z serii GS1900 i GS1910 – przełączniki desktopowe,
jakich brakowało w naszym asortymencie. Wejdą na rynek w grudniu.
Z kolei nowy kontroler WiFi NXC2500 umożliwi resellerom kompleksowe
wdrożenie rozwiązań bezprzewodowych.

 

CRN W Europie to,
zdaje się, jest sprzedażowy hit?

Norbert Ogłoziński Dokładnie tak. Pozwala zarządzać punktami dostępowymi
w scentralizowany sposób. Wraz z kontrolerem oferujemy darmową
aplikację, która umożliwia planowanie wdrażania punktów końcowych. To ewenement
na rynku, jesteśmy jednym z nielicznych dostawców, którzy mają takie
rozwiązanie. Z kolei przełączniki Data Center z serii GS3700 oraz
XS3900 to tańsza niż u konkurencji alternatywa, która pozwoli partnerom
wejść na rynek korporacyjny. Na naszych produktach i rozwiązaniach,
a to tylko niektóre przykłady, partnerzy mogą uzyskać wyższe marże niż
u konkurencji, ze względu na lepszy stosunek jakości do ceny.