Stawiamy na jakość, wydajność i prostotę
„Dążymy do stworzenia takiego interfejsu użytkownika, który jest na tyle intuicyjny, że nie będzie potrzebna instrukcja obsługi” – mówi Andy Chen, założyciel i dyrektor generalny Cudy.
Andy Chen, założyciel i dyrektor generalny Cudy
Firma Cudy spełnia kryteria startupu, ale opartego na bardzo solidnych podstawach. Co przyczyniło się do jej powstania?
Tą podstawą jest przede wszystkim moje doświadczenie, którego początki sięgają 2005 roku, a więc odkąd zajmuję się sprzedażą rozwiązań sieciowych. Miałem to szczęście, że mogłem obserwować historyczne zmiany w tej dziedzinie – rozwój Wi-Fi, smartfonów, a także bardzo szybki wzrost prędkości sieci. Przez cały ten czas dbałem o rozwój swojej wiedzy oraz komunikację z menedżerami produktów, co spowodowało, że w mojej głowie pojawiało się coraz więcej pomysłów i spostrzeżeń. Finalnie zdecydowałem, że będę chciał zaprojektować i stworzyć moje wymarzone produkty. Dlatego właśnie sześć lat temu w chińskim mieście innowacji Shenzhen założyłem firmę Cudy.
Co udało się przez ten czas osiągnąć?
Ważnym sukcesem jest nasze tempo wzrostu. Wprowadzenie pierwszego modelu w 2019 roku zajęło nam około roku. Natomiast po czterech latach, gdy udało się doprowadzić do sprawnej współpracy działów badań i rozwoju, sprzedaży, marketingu oraz produkcji, byliśmy w stanie skutecznie komunikować się z rynkami i oferować bardziej konkurencyjną, szeroką gamę produktów sieciowych. Obecnie sprzedajemy je w Europie, USA, Azji Południowo-Wschodniej oraz Bliskim Wschodzie – w sumie w ponad 80 krajach. Zawsze doceniamy też współpracę z partnerami, dzięki którym docieramy do większej liczby odbiorców. W Polsce dużym sukcesem było wprowadzenie naszych produktów do sieci Media Markt, Media Expert, x-kom i Komputronik, co było możliwe między innymi dzięki zaangażowaniu AB, naszego dystrybutora na polskim rynku.
Jakie są strategiczne cele Cudy na najbliższe lata?
Obecnie nasz wskaźnik inwestycji w badania i rozwój w stosunku do obrotów jest bardzo duży – wynosi ponad 15 procent i planujemy nadal utrzymywać go na tym poziomie. Jesteśmy bardzo dumni z pracowników tego działu. Średnio mają ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze sieci, a wszyscy są absolwentami 30 najlepszych uniwersytetów w Chinach. Będziemy również rozszerzać zakres naszej oferty produktowej – nadal skupiając się na sieciach, ale także wprowadzając do niej komputerowe urządzenia peryferyjne, aby zmniejszyć trudności związane z korzystaniem z IT w gospodarstwach domowych i poprawić komfort użytkowników tych rozwiązań.
W jaki sposób można ocenić rozwój Cudy na polskim rynku?
Wzrost sprzedaży naszych rozwiązań w Polsce jest zdecydowanie większy niż w innych krajach europejskich i generowane są tam najwyższe obroty. W Polsce jesteśmy obecnie reprezentowani przez trzech dystrybutorów zajmujących się różnymi obszarami biznesu sieciowego. Zapraszamy też kolejnych partnerów biznesowych do odkrywania możliwości rynku i nowych produktów, które spełniają zróżnicowane wymagania polskich użytkowników.
Jaki, poza zwiększaniem przepustowości, będzie dalszy kierunek rozwoju produktów sieciowych dla konsumentów oraz małych i średnich przedsiębiorstw? Czy wprowadzane będą cechy i funkcje znane z rozwiązań korporacyjnych, jak większa skalowalność, interoperacyjność, bezpieczeństwo czy dostęp w modelu Zero Trust?
W wielu kwestiach dotyczących sieci wymagania klientów MŚP oraz korporacyjnych zbliżają się do siebie, chociaż oczywiście w różnej skali. W przypadku produktów konsumenckich na pewno – oprócz wydajności i pojemności – jednym z najważniejszych wymagań jest prostota użytkowania, z naciskiem na łatwy proces pierwszej konfiguracji urządzenia i zasięg na obszarze całego domu, jak też rozwiązywanie ewentualnych problemów. Dążymy do stworzenia takiego interfejsu użytkownika, który jest na tyle intuicyjny, że nie będzie potrzebna instrukcja obsługi. Natomiast w przypadku rozwiązań sieciowych dla firm rzeczywiście pojawia się wiele funkcji, które ułatwiają globalne zarządzanie z poziomu chmury, zapewniają bezpieczny dostęp do zasobów czy gwarantują ciągłość pracy infrastruktury. Ich obsługa wymaga jednak zatrudnienia wielu profesjonalistów, których mniejsze firmy często nie mają ze względu na obserwowaną na całym świecie lukę kompetencyjną. Dlatego w przypadku rozwiązań właśnie dla nich, będziemy skupiali się na dostarczaniu aplikacji upraszczających zarządzanie, co z pewnością będzie przekładało się na ogromne oszczędności w zakresie utrzymania sieci.
Podobne wywiady i felietony
Za pięć lat chcemy być liderem
„W Polsce spodziewamy się wzrostu w czterech kluczowych obszarach rynku” - mówi Hasan Koçyiğit, VP Sales & Marketing na region CEE i Middle East w ViewSonic.
Transformacja DC: efektywność energetyczna odpowiedzią na wyzwania, które stawia AI
„Stajemy w obliczu deficytu mocy, który może spowolnić rozwój całego sektora DC. Konieczne jest więc projektowanie i rozwój centrów danych w taki sposób, aby zapewnić odpowiednią wydajność dostosowaną do wymagań AI i generalnie rosnącego zapotrzebowania na usługi data center przy jednoczesnym zastosowaniu rozwiązań optymalizujących zużycie energii i przyjaznych dla klimatu” – mówi Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric na obszar Europy Środkowo-Wschodniej, odpowiedzialna za pion Secure Power.
Bez partnerów nie dotrzemy do klientów
„W Austrii i Niemczech firmy odchodzą od klasycznych systemów PBX i komunikacji on-premise, przechodząc do chmury. Tę sytuację obserwujemy także w Polsce” – mówi Joachim Fischer, dyrektor zarządzający NFON w Austrii, a także w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.