Podczas, gdy słychać coraz więcej narzekań na spadającą jakość tzw. contentu w mediach społecznościowych, nie maleje rola profesjonalnej prasy branżowej, a jej misja wręcz zyskuje na znaczeniu. I nie zmienia tego pogarszająca się kondycja prasy jako takiej. Zgadzam się z niedawną diagnozą redakcji Wirtualnemedia.pl, która prognozuje, że „jeśli kryzys [w segmencie mediów drukowanych] potrwa dłużej, to na rynku mogą pozostać już tylko tytuły kolekcjonerskie czy specjalistyczne”.

Podobnego zdania jest francuski guru dziennikarstwa Bernard Poulet, autor książki „Śmierć gazet i przyszłość informacji”. Zwraca uwagę, że choć kwitnie komunikacja w internecie, to coraz trudniej o dotarcie do zweryfikowanych informacji. Nowe media (społecznościowe) tworzą niesprzyjający analizie szum informacyjny, z którego coraz trudniej wyłowić sensowny, „poukładany” przekaz. Cyfrowy koktajl emocji wprawdzie uzależnia, ale niewiele w nim intelektualnych protein, którymi biznesowy odbiorca chciałby karmić swój umysł.

Jakość, systematyczność, opiniotwórczość.

To dobra wiadomość dla jakościowych mediów specjalistycznych, branżowych, których siłą jest selekcja i redakcja treści, a jednocześnie oferowanie swoim odbiorcom różnych form przekazu. W przypadku branżowego miesięcznika czy kwartalnika będzie to forma umożliwiająca spokojne zapoznanie się z komunikatem nawet, jeśli będzie on długi i wielowątkowy. Z kolei krótsze, newsowe formy znakomicie sprawdzają się na branżowym portalu. Media społecznościowe stanowią zaś znakomite uzupełnienie dla tych głównych, „klasycznych” kanałów komunikacji.

W roku jubileuszowym nagrodą za nasz wysiłek jest wyjątkowo wysoka pozycja naszego tytułu wśród najczęściej kopiowanych i cytowanych mediów w Polsce (znajdujemy się w pierwszej sześćdziesiątce na 5 tysięcy badanych tytułów prasowych i jesteśmy pod tym względem liderem w branży IT). To między innymi efekt tego, że choć prenumerata naszego miesięcznika i kwartalnika dociera wyłącznie do menadżerów i specjalistów z firm IT, to wersje cyfrowe obu tytułów, treści na portalu CRN.pl i audycje z cyklu Tech Trendy Biznes dostępne są również dla użytkowników końcowych – dyrektorów działów informatycznych i administratorów systemów w firmach i instytucjach o bardzo różnych profilach działalności – od molochów w rodzaju KGHM po niewielkie lokalne urzędy.

Z okazji jubileuszu 25-lecia CRN Polska pragnę ukłonić się nisko wszystkim członkom zespołu redakcyjnego i współpracującym z nami felietonistom, a także podziękować tym producentom oraz dystrybutorom, którzy razem z nami działają na rzecz dalszego rozwoju polskiego rynku IT!