Skąd pomysł na wyodrębnienie w strukturze Action jednostki odpowiedzialnej tylko za dystrybucję VAD?

Cała nasza branża boryka się z problemem bardzo niskich marż oraz braku szans na rozwój. Pewnie nie mówię niczego nowego, ale faktycznie tak jest. Stąd nasz pomysł na dział Action Business Center, który daje szansę resellerom na przebranżowienie się. Dziś na polskim rynku nie ma innej drogi rozwoju. I to widzimy zarówno my, jak i nasi partnerzy, którzy coraz chętniej uczestniczą w szkoleniach organizowanych przez Action.

Szkolenia i inne formy nawiązywania bezpośrednich kontaktów z klientami mają w swojej ofercie wszyscy dystrybutorzy. Gdzie tu więc innowacja?

Tkwi w małych rzeczach, ale to one wpływają na duże różnice. Po pierwsze w wyborze tematyki danego szkolenia kierujemy się jedynym kryterium: czy nabyta wiedza zapewni słuchaczom rozszerzenie oferty świadczonych przez nich usług. Skupiamy się na tematyce takiej jak: serwery, storage i analiza obrazu, automatyka budynków, Smart Home oraz Digital Signage. Wciąż poszukujemy nowych, ciekawych dla partnerów obszarów rozwoju. Na przykład ostatnio rozwinęliśmy tematykę systemów automatycznej identyfikacji i fotowoltaikę. Poza tym wśród spotkań z resellerami są też szkolenia handlowe oraz wspólny udział w wydarzeniach branżowych. Mam tu na myśli wrześniowe targi IT Future Expo, na których pokazaliśmy ofertę serwerów Actina Solar razem z firmą AxxonSoft – wiodącym producentem systemów do zarządzania i analityki wideo. Pod koniec września byliśmy na corocznym Spotkaniu Projektantów Instalacji Niskoprądowych (czyli SPIN), gdzie przedstawiliśmy swoje rozwiązania z Western Digital. Także we wrześniu uruchomiliśmy cykl szkoleniowy Seagate SkyHawk Forum w ramach partnerstwa z Seagate’em. Nadmienię jeszcze, że szkolenia są bezpłatne dla partnerów Action. Wyjątkiem jest Akademia FIBARO. Te płatne kursy podzielone są na podstawowe i zaawansowane, a prowadzi je wybitny szkoleniowiec i ekspert w dziedzinie Smart Home, pan Maciej Skrzypczyński.

I to jest wasza recepta, aby wyróżnić się spośród szeregu szkoleń oferowanych przez innych?

Tak. Celem naszych aktywności w ramach Action Business Center jest odpowiedź na problemy resellerów i pomoc w oferowaniu rozwiązań klientowi biznesowemu. Kiedyś miałem okazję znaleźć się w gronie naszych partnerów, którzy akurat mieli przerwę w szkoleniach o NAS-ach i rozmawiali na korytarzu w siedzibie Action. Z przyjemnością słuchałem, o jak szczegółowe rzeczy dopytują naszych inżynierów. Proszę mi wierzyć, nie miało to nic wspólnego z rozmową o pogodzie. Zespół Action Business Center daje z siebie wszystko, aby wytłumaczyć resellerom każdy detal. I taki kontakt zapewniamy na każdym etapie współpracy: od szkolenia przez dział handlowy, kończąc na działach technicznych. Bo co z tego, że resellerzy zainstalują dane rozwiązanie u swojego klienta? Schody zaczynają się, jak coś zaczyna się psuć albo trzeba modyfikować system z uwagi na nowe funkcjonalności. Wtedy jedynie w pełni przygotowany do tego partner, z naszą pomocą, jest w stanie poradzić sobie w każdej sytuacji. I za to klienci po prostu lubią nasze szkolenia. Za solidny zastrzyk wiedzy i doświadczenia, którym się dzielimy.

Dobrze pamiętam, że tylko we wrześniu przeprowadziliście prawie 10 szkoleń?

Tak, to było bardzo mocne uderzenie. Skończyły się wakacje i trzeba wrócić do tego, co mamy już przećwiczone, działa i przynosi oczekiwane rezultaty. W planach, poza szkoleniami na kolejne miesiące, mamy udział w targach i następnych wydarzeniach branżowych. Strategia jest prosta: musimy i chcemy być wszędzie tam, gdzie są nasi partnerzy, aby z nimi rozwijać ten biznes. Innej drogi po zysk i satysfakcję dla nas i dla nich po prostu nie ma.