Czym konkretnie zajmuje się dział Cisco Brand Protection?

CRN Neil Sheridan W ramach autoryzowanego kanału sprzedaży skupiamy się na ochronie i egzekwowaniu praw własności intelektualnej Cisco oraz kwestii zgodności poszczególnych produktów z tymi prawami. Nasz zespół składa się z ekspertów w różnych dziedzinach, pracujących w wielu miejscach na całym świecie. I choć wszelkich uchybień na poziomie międzynarodowym jest coraz więcej, to nasz zespół, działający 24 godziny na dobę, jest w stanie im przeciwdziałać. Pojedynczymi przypadkami mogą się zajmować także komercyjne i techniczne zespoły ochrony marki z regionu Azji i Pacyfiku, Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz obu Ameryk.

Nie działacie w próżni, bo współpracujecie z wieloma lokalnymi instytucjami.

CRN W ramach ochrony marki Cisco współpracujemy z rządami i organizacjami pozarządowymi, aby zapobiegać handlowi nielegalnymi produktami, w tym nielegalnie importowanymi. Uczymy autoryzowanych sprzedawców i użytkowników końcowych, jak bezpiecznie nabywać produkty i usługi Cisco. Niedawno zorganizowaliśmy szkolenia dla funkcjonariuszy celnych w całej Polsce. Miały one na celu pomóc celnikom rozpoznawać przesyłki, które mogą zawierać podrobiony sprzęt sieciowy Cisco. Dzięki nabytej wiedzy służbom celnym udało się np. przejąć fałszywe moduły Cisco importowane do Polski z Chin.

Jakie zagrożenia przynosi szary rynek?

CRN Produkty Cisco sprzedawane w nieautoryzowanym kanale stanowią zagrożenie dla użytkowników końcowych, ponieważ mogą być podrobione, nielegalnie zmodyfikowane, importowane lub w inny sposób zmienione. Mogą to być rozwiązania stare, skradzione lub używane. Produkty Cisco spoza autoryzowanego kanału nie mają gwarancji producenta, nie są automatycznie uprawnione do wsparcia Cisco i nie mogą być objęte ważną licencją na oprogramowanie.

Czy spotykacie się z przypadkami handlu nielegalnymi produktami na większą skalę?

CRN Przykładowo w ubiegłym roku brytyjscy funkcjonariusze z policyjnej jednostki zajmującej się przestępstwami przeciwko prawom własności intelektualnej dokonali nalotu na magazyny w hrabstwie Kent, gdzie przejęli ponad tysiąc sztuk podrobionego sprzętu Cisco o wartości setek tysięcy funtów. Dzięki akcji zainicjowanej przez dział ochrony marki Cisco uniemożliwiono dotarcie sfałszowanych produktów do użytkowników końcowych, co mogłoby zaszkodzić funkcjonowaniu ich sieci, działalności biznesowej i bezpieczeństwu. Udany nalot dostarczył również informacji, które pomogą zidentyfikować kolejne osoby zaangażowane w handel produktami naruszającymi własność intelektualną Cisco.

Jaką rolę odgrywa dział ochrony marki Cisco w kanale sprzedaży?

CRN Kontrolujemy, czy działania partnerów w kanale sprzedaży Cisco są zgodne z naszą polityką i warunkami umowy partnerskiej. Aby zapewnić zgodność z przyjętymi standardami, dział Cisco Brand Protection prowadzi również audyty z partnerami handlowymi i usuwa wszelkie nieprawidłowości, które mogą wpłynąć na zadowolenie klienta końcowego i reputację naszej marki. Autoryzowani partnerzy handlowi reprezentują Cisco na rynku. Bardzo ważne jest, aby użytkownicy końcowi mogli na nich polegać, a autoryzowani partnerzy handlowi mieli równe szanse w biznesie. Ochrona marki odgrywa tutaj ważną rolę.

Sami partnerzy i klienci też mogą mieć w tej ochronie swój udział.

CRN Zachęcamy partnerów handlowych do zwrócenia uwagi na wszelkie przypadki, które ich zdaniem mogą dotyczyć nieprawidłowości na rynku lub nielegalnego postępowania. Takie informacje można przesłać pocztą elektroniczną na adres: brandprotection@cisco.com. Ponadto cały kanał sprzedaży i użytkownicy końcowi mogą korzystać z witryny kampanii BuyRight, dostępnej pod adresem www.cisco.com/go/buyright. Mogą tam przesłać numery seryjne produktów Cisco do weryfikacji, obejrzeć filmy edukacyjne, pobrać broszury informacyjne na temat bezpieczeństwa i poznać najlepsze praktyki w zakresie składania zamówień.

materiał promocyjny