CRN Nuvias to, wbrew pozorom, wcale nie nowy gracz na rynku dystrybucji w Polsce…

Helge Scherff Zgadza się. Jako Zycko jesteśmy obecni na polskim rynku już od pięciu lat. Ten pochodzący z Wielkiej Brytanii dystrybutor, działający w 16 krajach i skupiający się na rozwiązaniach sieciowych, został kupiony przez fundusz Rigby Private Equity, do którego należy także Wick Hill, kolejna firma dystrybucyjna, specjalizująca się w obszarze bezpieczeństwa, która działa teraz pod szyldem Nuvias. W rezultacie w zeszłym roku powstała Nuvias Group, do której doszedł jeszcze Siphon Networks, firma działająca w branży zunifikowanej komunikacji.

 

CRN Co dla dotychczasowego portfolio Zycko oznacza wejście w skład Nuvias Group?

Helge Scherff W ciągu sześciu ostatnich miesięcy nasza oferta w Polsce powiększyła się o kolejnych producentów. Obecnie obejmuje ona 15 dostawców. Myślimy o dodaniu także nowych usług związanych z ich ofertami, w tym dotyczących rozwiązań firmy Riverbed, z którą bardzo ściśle współpracujemy. W niedługim czasie dojdą produkty vendorów specjalizujących się w zunifikowanej komunikacji.

 

CRN Czyli możemy się spodziewać w Polsce coraz większego wyboru rozwiązań z oferty dwóch pozostałych firm należących do Nuvias Group?

Helge Scherff W bieżącym roku dojdzie do połączenia Zycko, Wick Hill i Siphon Networks pod wspólną nazwą Nuvias. Ten proces właśnie się rozpoczął. Już teraz w polskiej ofercie są producenci z portfolio Wick Hill, jak Kaspersky Lab, A10 Networks, HID Global, macmon czy Malwarebytes. Tacy, których rozwiązania sprzedajemy z powodzeniem w Niemczech czy Wielkiej Brytanii.

 

CRN Jak to się przekłada na rozwój polskiego zespołu Nuviasa?

Helge Scherff Chcemy, by nasza oferta była w Polsce bardziej widoczna, także w zakresie usług. Mamy teraz nowe polskie biuro w Warszawie, a zespół powiększył się o kolejne osoby. Polska jest dla nas bardzo ważna, bo w regionie centralnej Europy to drugi, po niemieckim, największy rynek, na którym działamy.

 

CRN Czy jest wyjątkowo konkurencyjny z waszej perspektywy?

Helge Scherff Oczywiście, jest na nim silna konkurencja. Są lokalni dystrybutorzy, tacy jak Veracomp czy Clico, którzy świetnie sobie radzą i mają ustaloną pozycję. Dlatego firmie, która przychodzi z zewnątrz, nie jest łatwo zdobyć swój kawałek rynku. Na szczęście mamy w Polsce zespół, który wykonuje bardzo dobrą robotę.

 

CRN Na czym, z waszego punktu widzenia, polega jego specyfika w porównaniu z innymi krajami z regionu?

Helge Scherff W porównaniu np. z krajami skandynawskimi, Szwajcarią czy Wielką Brytanią da się zaobserwować inne nastawienie do nowych technologii. O ile przedsiębiorcy z wymienionych przeze mnie krajów bardzo szybko wprowadzają najnowsze rozwiązania, o tyle Polacy, ale także Francuzi czy Niemcy wolą z tym trochę poczekać. Generalnie jednak polski rynek nie odstaje od reszty Europy. Dlatego możemy na nim oferować to, co dobrze sprzedaje się w innych krajach, w których działamy.

 

CRN Czy Nuvias zamierza konkurować z dystrybutorami marek, które również wy macie w ofercie, czy raczej stawiacie na te rozwiązania, które macie na wyłączność w Polsce?

Helge Scherff Mamy w portfolio sporo producentów, dla których jesteśmy jedynym dystrybutorem w Polsce. Tak jest w przypadku marek Riverbed, macmon, Malwarebytes, Nokia, A10 Networks i kilku innych. Ale nawet jeśli pewnych naszych dostawców oferują inni lokalni dystrybutorzy, to możemy się wyróżnić dodatkowymi usługami, które dla partnerów tworzą rozwiązania o większej wartości.

 

CRN W jaki sposób?

Helge Scherff Zapewniamy wsparcie marketingowe i techniczne, dostarczane przez nasz doświadczony zespół. Mamy też programy partnerskie, czego przykładem jest A10 Networks czy Riverbed, co ułatwia naszym partnerom rozwój biznesu. Co ważne, zabezpieczamy projekty tak, aby partnerzy nie musieli koncentrować się na konkurowaniu z innymi integratorami, dzięki czemu są w stanie osiągać odpowiednie marże.

 

CRN A jeśli chodzi o zdobywanie projektów, to bardziej wasze zadanie czy partnerów?

Helge Scherff Staramy się wykorzystać wszystkie możliwości. Współpracujemy blisko z producentami, próbując generować projekty pod kątem ich oferty. Wielu z nich ma lokalne zespoły, z którymi razem w tym celu działamy, kontaktując się z potencjalnymi klientami. Z kolei nasi partnerzy, którzy starają się dotrzeć do użytkowników, mogą liczyć na nasze wsparcie marketingowe.