CRN
Czy nowe otwarcie Microsoft w związku z Windows 8 oraz ofertą
aplikacji w modelu cloud to rewolucja, która przełoży się na wasz biznes,
jako jednego z najważniejszych partnerów producenta?

Dawid
Fabiś
Nazwałbym to raczej ewolucją, której oczekują klienci.
W przypadku Windows 8 będę miał dostęp do tych samych danych na
każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. Wcześniej nie było to możliwe,
co ograniczało faktyczną mobilność w działaniu firm oraz użytkowników
domowych. Chcemy i zamierzamy zarobić na zaspokojeniu tej potrzeby.

 

CRN Analitycy Canalys
uznali niedawno, że chmura jest potrzebna tylko w wyjątkowych przypadkach,
jak duża liczba danych, i że większość firm jej nie potrzebuje…

Dawid
Fabiś
A jednak zmienia się podejście przedsiębiorców z małych
i średnich firm do branży IT. Coraz częściej dopuszczają do siebie myśl,
że infrastruktura nie musi należeć do nich, że nie muszą za wszystko płacić od
razu, że mogą liczyć na bardzo elastyczną skalowalność. W tym kierunku
rozwija się rynek i bardzo poważnie bierzemy to pod uwagę
w konstruowaniu oferty na rok 2013.

 

CRN
Na ile ten trend wpłynie na spadek sprzedaży serwerów? Czy to dla was duże
zagrożenie, jako jednego z czołowych w Polsce dostawców tych
produktów?

Dawid
Fabiś
Nie sądzę, choć faktycznie moc obliczeniowa będzie coraz
częściej agregowana w centrach danych, a nie rozproszona. Dlatego
z jednej strony wprowadzamy serwery zaspokajające potrzeby data center,
a z drugiej przygotowujemy ofertę sprzedaży serwerów w modelu cloud.
Chcemy być pierwszym dostawcą w Polsce, który zaniesie kaganek oświaty do
segmentu MSP w tym właśnie zakresie. Na pewno nie prześpimy zmian na
rynku.

 

CRN
Sprzedaż w chmurze będzie wymagała nie tylko zmiany oferty, ale
umiejętności zarabiania na usługach w sposób, którego wcześniej nie
praktykowaliście. Uda się?

Dawid Fabiś Z
pewnością jest to duże wyzwanie dla całej branży. Przygotowujemy się do tej
zmiany już od jakiegoś czasu, korzystając z doświadczeń całego zespołu
oraz obserwując sposób funkcjonowania sektorów rynku od dawna działających
w podobnym modelu sprzedaży. W tej chwili koncentrujemy się głównie
na wyposażeniu naszych zespołów handlowych w odpowiednie kompetencje.

 

CRN
To serwery. A sprzedaż Office’a 365 i innych podstawowych aplikacji
dla firm?

Dawid
Fabiś
Będziemy gotowi do sprzedaży subskrypcyjnej takich produktów
w przyszłym roku.

 

CRN
A co z waszym oprogramowaniem do zarządzania?

Dawid
Fabiś
Na dzień dzisiejszy klienci nie są gotowi na model cloud
w przypadku tego typu produktów. Niemniej jesteśmy w fazie
projektowania odpowiedniej oferty we współpracy z Microsoftem.

 

CRN Dlaczego
Microsoft?

Dawid Fabiś
To firma, która stworzyła kompleksową ofertę dostosowaną do obecnych czasów
i bardzo mocno wspiera – merytorycznie, organizacyjnie oraz finansowo
– innowacyjnych partnerów. To znaczy takich firm, które nie boją się
podążać za trendami.

 

CRN Podczas
tegorocznej World Partner Conference w Toronto Steve Ballmer powiedział,
że nowe trendy rynkowe spowodują, iż w 2020 roku spotka się z innym
gronem partnerów niż obecnie. Będzie wśród nich Komputronik Biznes?

Dawid
Fabiś
Będzie, bo obserwujemy trendy rynkowe i chcemy oraz
potrafimy wykorzystać je z pożytkiem dla nas.

 

CRN
Nie boicie się, tak jak niektórzy rozmówcy CRN Polska, że Microsoft wyzyska
model cloud, żeby docelowo ominąć kanał partnerski?

Dawid
Fabiś
Gdybyśmy się obawiali, nie bralibyśmy pod uwagę współpracy na
taką skalę. Oczywiście model tej współpracy ulegnie zmianie, ale jestem
przekonany, że obie strony nadal będą sobie potrzebne.

 

CRN
Czy udało wam się zwiększyć przychody w stosunku do ubiegłego roku?

Dawid Fabiś W
Departamencie Sprzedaży do Klientów Biznesowych Komputronik zachowaliśmy
podobny poziom przychodów jak w zeszłym roku. Natomiast patrząc łącznie na
całą Grupę Komputronik i uwzględniając spółki specjalistyczne, notujemy
stabilny wzrost.

 

CRN Dlaczego w dziale klientów biznesowych nie
udało się zwiększyć przychodów?

Dawid Fabiś Odpowiem
metaforycznie: nie da się biec szybciej, gdy się zmienia obuwie. A my
teraz zmieniamy się bardzo mocno. Rolę sprzedawcy chcemy zastąpić rolą doradcy
w biznesie. To wymaga nie tylko zmiany struktury firmy, ale także
mentalności całego zespołu. Nad tym teraz pracujemy. Po zmianach będziemy
biegli szybciej.