CRN Polska Kto obecnie zajmuje się w Polsce dystrybucją produktów marki Trak?

Rafał Szewczyk Do końca 2009 r. wyłącznym ich dystrybutorem na rynku polskim był Trak Electronics Polska. Potem umowa dystrybucyjna wygasła, a właściciel marki – Trak Electronics Iwona Kalwat [firmy nie są powiązane ani kapitałowo, ani osobowo – przyp. red.] – nie doszedł do porozumienia z dotychczasowym dystrybutorem w sprawie warunków i formy kontynuowania współpracy, więc zajął się dystrybucją produktów bezpośrednio do swoich partnerów handlowych. Efekt jest taki, że urządzenia znajdują w ciągłej dystrybucji np. w Incomie. Od marca 2010 r. dystrybutorem produktów Traka jest wrocławski Creotech, a od maja również szczeciński Excel, który od 14 lat dystrybuuje urządzenia Garmina.

CRN Polska Kto prowadzi sprzedaż tych urządzeń w Internecie?

Rafał Szewczyk Za dystrybucję w Internecie odpowiedzialne są między innymi sklepy: morele.net, 3kropki.pl, monsterpc.pl, galeriagps.pl, telefonygsm.pl, mobiteq.pl, nipolmedia.pl, mediakomp.net oraz rocart.pl. Produkty marki Trak są też powszechnie dostępne w sieciach handlowych, takich jak Media Expert, MediaMarkt, Saturn oraz Real.

CRN Polska Czy Trak Electronics Iwona Kalwat zamierza oferować inne urządzenia niż te, które były w sprzedaży, kiedy dystrybucją zajmował się Trak Electronics Polska?

Rafał Szewczyk Będziemy się w dalszym ciągu koncentrować na dotychczasowych liniach produktowych, tj. na odtwarzaczach MP3 i MP4, urządzeniach do nawigacji GPS oraz telefonach komórkowych, zwłaszcza obsługujących jednocześnie dwie kraty SIM i wyposażonych w tunery telewizyjne. Na przełom III i IV kwartału planujemy wprowadzenie wielu nowości w każdej kategorii produktów, a to z pewnością uatrakcyjni ofertę. O wszelkich nowościach będziemy informować naszych partnerów handlowych z wyprzedzeniem w informacjach prasowych. Ponadto liczymy, że media branżowe będą publikować testy indywidualne i porównawcze nowych urządzeń Traka.

CRN Polska Wiosną bieżącego roku resellerzy sygnalizowali kłopoty z serwisem. Ich zdaniem zdarzały się przypadki odmowy przyjęcia sprzętu do naprawy w ramach gwarancji.

Rafał Szewczyk Dotychczasowy system gwarancji i serwisu nie uległ zmianie. Faktem jest, że w okresie przejściowym, kiedy obsługę reklamacji i serwisu przejmował nowy podmiot, występowały różnego rodzaju trudności, ewentualnie opóźnienia. Z całym przekonaniem chciałbym jednak podkreślić, że ani nie działaliśmy na szkodę klienta, ani nie zostawialiśmy go z problemem, gdyż usługa była nadal realizowana bez straty dla resellera. W dodatku powodem zlecenia serwisu firmie zewnętrznej była przede wszystkich chęć poprawy standardu obsługi klienta oraz jakości przeprowadzanych napraw. Gdy nie ma możliwości naprawy produktu czy wymiany na nowy, resellerowi przysługuje zwrot pieniędzy za zakupiony towar, aby mógł dokonać rozliczenia z klientem końcowym. Przejściowe niedogodności były spowodowane tym, że firma serwisowa nie mogła zwracać gotówki. Była więc zmuszona odsyłać sprzęt do klienta i prosić go o zgłoszenie reklamacji przez punkt handlowy, co dodatkowo wydłużało procedurę i mogło powodować nerwowe reakcje partnerów. Aby uniknąć takich sytuacji, w okresie do końca maja 2010 r. prosiliśmy klientów o reklamowanie produktów przez punkty handlowe. Od kilku miesięcy serwis działa na bieżąco i oferuje swoje usługi zarówno w ramach napraw gwarancyjnych, jak i pogwarancyjnych.

CRN Polska A co z serwisem w systemie door-to-door?

Rafał Szewczyk Produkty objęte serwisem door-to-door również można reklamować za pośrednictwem tego systemu na dotychczasowych zasadach. Nawet jeżeli klient zgłosi reklamację w miejscu zakupu, sprzedawcy przysługuje prawo skorzystania z reklamacji w systemie door-to-door. Nie powinno być wątpliwości, że mają je również punkty handlowe. Obecnie za kwestie serwisu odpowiedzialny jest Creotech, który przejął obowiązki po dotychczasowym dystrybutorze Trak Electronics Polska, więc to do niego należy kierować takie reklamacje.