Gramy o wysoką stawkę
„Wejście do Grupy Euvic daje nam szansę na zupełnie inny poziom gry” – mówi Błażej Piech, prezes eo Networks.
Błażej Piech, prezes eo Networks
A jak Pan postrzega swoją rolę w nowej strukturze?
Łatwiej mi przychodzi ocenianie pomysłów, niż ich wymyślanie. Jestem więc trochę takim defetystą w Grupie Euvic. Podczas dyskusji wskazuję raczej na zagrożenia niż szanse i tym samym stanowię pewną przeciwwagę dla wizjonerskiego Wojtka Wolnego. Znalazłem tam sobie świetne miejsce, bo potrafię realizować dobre pomysły, a tych nie brakuje. Poza tym cała nasza firma jest bardzo cenna dla grupy, bo bardzo stabilna finansowo, ze stałymi przychodami, a dodatkowo dzięki temu, że giełdowa, to w pełni transparentna. Poza tym znakomicie się uzupełniamy pod względem profilu działania. Na przykład my mamy duży dział oprogramowania, który realizuje projekty w Javie, a z kolei Euvic pracuje głównie w .necie, więc się wzajemnie dopełniamy.
Z drugiej strony w grupie są takie firmy, jak chociażby Euvic IT, które mają podobny profil działania, jak wasza część usługowo-serwisowa. Czy nie będziecie ze sobą konkurować?
Wręcz przeciwnie. Jeśli chodzi o Euvic IT, to ich dział serwisu terenowego, który był mniejszy od naszego, przejęliśmy i teraz to my nim zarządzamy. Z drugiej strony nasz dział administracji systemów komputerowych z kolei jest uzupełnieniem ich działu, dużo większego. W ten sposób nasze biznesy się zazębiły i w pewnym zakresie „wymieniły” ze sobą w ramach grupy.
Porozmawiajmy o waszej niedawnej inwestycji w startup Tekker. Czym się zajmuje i dlaczego uznaliście, że pasuje do waszego profilu działania?
Tekkera polecili nam ludzie z Euvica. Uznali, że jego pomysł na biznes pasuje do naszej strategii usług serwisowych. Po analizie zgodziliśmy się z tą oceną.
Na czym polega ten pomysł?
Pomysł Tekkera polega na tym, żeby „zuberyzować” rynek usług serwisowych. W tym celu stworzyli platformę serwisową, na której klienci – na przykład spółdzielnie mieszkaniowe – będą mieli dostęp do grupy wiarygodnych elektryków czy monterów, do których będą mogli zgłaszać się po pomoc w przypadkach prostych czynności serwisowych. Monterzy będą się mogli na takiej platformie zgłaszać do napraw czy wymian, tak jak kierowcy Ubera do przewozów. Platforma Tekkera łączy więc klientów z wykonawcami. My z kolei mamy kapitał, doświadczenie w biznesie, praktyczną wiedzę o usługach serwisowych i chcemy wesprzeć Tekkera w dalszym rozwoju. Ponadto taka platforma idealnie wpisuje się w nasze plany dotyczące rynku IoT.
Na razie w Polsce w segmencie Internetu Rzeczy jakoś nie widać jednak zapowiadanego boomu.
Moim zdaniem rynek IoT w końcu czeka ogromne przyspieszenie i chcemy się do tego przygotować. Przykładem są instalacje mediów, na przykład wodociągowe, gdzie odpowiednie czujniki mogą zbierać i przetwarzać szereg danych, które odpowiednio przetworzone potem mogą zapobiegać awariom czy ułatwiać serwisowanie całości. W takich obszarach rynku nigdy nie byliśmy obecni i chcemy to zmienić. Mamy ponad sto osób w terenie z samochodami, więc jesteśmy do tego przygotowani już teraz.
Podobne wywiady i felietony
Networking, edukacja, marketing: czy i jak producenci dbają o partnerów
Czy polityka partnerska prowadzona przez producentów odpowiada na oczekiwania integratorów – zarówno w zakresie opieki sprzedażowej, edukacji, a także działań marketingowych? Jakie działania vendorów w tym zakresie należy uznać za korzystne i zbieżne z oczekiwaniami polskiego rynku, a jakie są niepotrzebne lub wręcz przeciwskuteczne? Do dyskusji na ten temat zaprosiliśmy członków Kapituły konkursu Channel Awards 2021.
Chcemy awansować do ekstraklasy
„Do tej pory nie inwestowaliśmy powyżej kwoty kilku milionów złotych, a teraz szykujemy się na akwizycje rzędu 30 – 40 mln zł. Chcielibyśmy zbudować grupę firm, która będzie generować miliard złotych przychodów rocznie, w oparciu o takie filary, jak tworzenie oprogramowania, wdrażanie infrastruktury IT, usługi team i body leasingu, a także nasze startupy” – mówi Wojciech Wolny, prezes Euvic.