Druk jako usługa: jak MPS rewolucjonizuje pracę biura
„Przedsiębiorcy rezygnują z zakupu sprzętu IT na własność, szukając rozwiązań, które zapewnią im dostęp do najnowocześniejszych technologii, ale bez długoterminowego przywiązywania się do konkretnych modeli. Zwłaszcza że urządzenia dedykowane biznesowi bardzo często są drogie i szybko tracą na wartości. Z tego względu to rozwiązania w formie usługi stają się przyszłością biznesu” – mówi Paweł Lechicki, MPS Coordinator w polskim oddziale Brothera.
Paweł Lechicki, MPS Coordinator w polskim oddziale Brothera
Czym jest MPS z perspektywy biznesu?
Przedsiębiorcy powinni bliżej przyjrzeć się Usłudze Zarządzania Drukiem (MPS), która nie tylko zdejmuje z nich obowiązek zamawiania materiałów eksploatacyjnych oraz serwisowania sprzętu, ale również zakup samych urządzeń. Dodatkowo firmy mogą być rozliczane za wydruk konkretnej ilości stron, zarówno tych drukowanych w kolorze, jak i wersji mono w formie abonamentu. Dzięki tej usłudze organizacje zyskują dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych, które mogą wspierać rozwój interesu bez konieczności jednorazowych inwestycji finansowych. Co ważne, korzystanie z tej usługi daje również gwarancję, że w razie awarii serwis szybko naprawi urządzenie na miejscu lub zapewni rozwiązanie zastępcze, tak aby usterka nie wywarła negatywnego wpływu na bieżącą pracę w firmie. Wyniki badania „MPS End User Survey Results”, przeprowadzonego w pierwszym kwartale 2024 r., dzięki któremu przeanalizowaliśmy poziom zadowolenia użytkowników z programu MPS, wskazują, że zdaniem naszych klientów największy wpływ na wybór naszych urządzeń miał koszt usług druku (46 proc.) oraz bardzo wysoki poziom zadowolenia z korzystania z tej usługi (46 proc.).
Co zyskują firmy, które wybierają MPS?
Użytkownicy systemu Brother Cloud MPS zyskują bieżący monitoring pracy urządzeń, dzięki czemu mogą sprawdzić liczniki wydruków oraz historię zamówionych materiałów eksploatacyjnych. Dodatkowo mogą w pełni zautomatyzować proces zamawiania wszystkich niezbędnych materiałów eksploatacyjnych, co znacznie ułatwia ich codzienną pracę, a przede wszystkim zmniejsza ryzyko przestoju urządzenia z uwagi na brak tonera. Obrazują to także wyniki naszego badania, w którym respondenci korzystający z MPS wskazują, że wpływ na wybór urządzeń ma wydajność naszych rozwiązań i możliwość automatyzacji serii procesów w organizacji (28 proc.). Z usługi Brother korzystają firmy z różnych branż, w tym opieka zdrowotna, edukacja, usługi prawne i księgowe, finanse i ubezpieczenia, administracja biurowa, firmy IT, produkcja, czy handel detaliczny. Tym bardziej cieszy nas fakt, że to rozwiązanie staje się powszechne nie tylko w przypadku dużych firm (47 proc.), ale również małych biznesów zatrudniających do 5 pracowników (53 proc.). Widzimy, że prowadzący działalność starają się nie tylko usprawnić procesy w organizacji, wyeliminować niepotrzebne wydatki oraz zmniejszyć koszty operacyjne. Zależy im na dostępie do innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą na zachowanie konkurencyjności na rynku. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na wątek ekologiczny, który jest istotny z perspektywy biznesu. Klienci firmy Brother mogą bezpłatnie zwrócić zużyte materiały eksploatacyjne. Zajmujemy się recyklingiem zużytych tonerów i pojemników na tusze, tak aby nie trafiły na wysypisko śmieci i mogły zostać ponownie wykorzystane.
Jak nowi klienci postrzegają MPS?
Ponad trzy czwarte (77 proc.) naszych nowych klientów uważa, że nasza usługa MPS jest przystępna, a 75 proc. respondentów wskazało, że oferowana usługa jest skoncentrowana na kliencie i jego potrzebach – jak wynika ze wspomnianego badania „MPS End User Survey Results”. „At Your Side” – to motto, którym kierujemy się w naszej firmie. Wcielamy te słowa w życie w każdym obszarze działalności, ponieważ z uwagą wsłuchujemy się w głos klientów i tworzymy rozwiązania dopasowane do ich potrzeb. Tym bardziej cieszymy się, że organizacje, które niedawno wdrożyły druk jako usługę, doceniają nasze zaangażowanie – aż 64 proc. nowych klientów wskazało na bardzo dobrą aktywną obsługę klienta, a 60 proc. respondentów widzi nasze stałe dążenie do poprawy świadczonych usług. Co ważne proces konfiguracji rozwiązania (78 proc. wskazań) oraz instalacji urządzeń (82 proc.) został przez naszych nowych klientów oceniony pozytywnie. Zdajemy sobie sprawę, że wdrożenie nowych rozwiązań do organizacji może być wyzwaniem, dlatego staramy się możliwie usprawnić i ułatwić ten proces. Naszym priorytetem jest zoptymalizowanie usługi MPS do potrzeb konkretnej firmy, tak aby urządzenia oraz zarządzanie obiegiem dokumentów były dostosowane do oczekiwań przedsiębiorstwa.
Czego polscy przedsiębiorcy oczekują od oferty MPS?
Rodzimi przedsiębiorcy szukają rozwiązań, które będą elastyczne oraz intuicyjne w obsłudze. Polskie firmy oczekują zapewnienia możliwości sprawdzenia, jak wiele urządzeń jest połączonych z usługą Brother Online w tym samym czasie oraz łatwego dostępu do funkcji monitorowania ilości wydruków – chcą budować swoją infrastrukturę druku na najbardziej innowacyjnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Obserwujemy również znaczne zainteresowanie kwestią energooszczędności, co jest związane z dynamicznymi zmianami na rynku oraz rosnącymi cenami prądu, które w ostatnim czasie w znacznym stopniu dotykają biznes.
Jakie są plany Brothera na umocnienie pozycji swojej oferty druku jako usługi na polskim rynku?
Naszym priorytetem jest wsparcie klienta w utrzymaniu kosztów druku na określonym przez nich poziomie, zapewnienie odpowiedniego poziomu jakości usługi oraz zautomatyzowanie procesów, tak aby były one w pełni wydajne. Planujemy również dalszą edukację partnerów oraz klientów końcowych w obszarze możliwości nowych rozwiązań, potencjału wykorzystania druku w organizacji oraz wpływie całego procesu na środowisko. Chcemy podkreślać, jak kluczowe jest zapewnienie odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa. W najnowszych urządzeniach w naszym portfolio wprowadzono funkcje bezpieczeństwa zgodne z najnowszymi normami w celu zapewnienia ochrony przetwarzanym danym. Dodatkowo w rozwiązaniu zastosowano trójwarstwowe zabezpieczenie na poziomie urządzenia, sieci i dokumentu, co pozwala zachować integralność danych na każdym etapie procesu druku. Chcemy wspierać klientów w osiąganiu ich celów biznesowych, dbając przy tym o ich konkurencyjność na rynku oraz kwestie środowiskowe. Wierzymy, że razem z naszymi partnerami jesteśmy w stanie usprawnić procesy druku i zrewolucjonizować pracę biurową, bez względu na rozmiar danej organizacji.
Podobne wywiady i felietony
Zarządzanie dokumentami nie musi być uciążliwe
„Warto pamiętać, że proces powszechnej digitalizacji napędzany jest przede wszystkim szukaniem przez firmy tańszych, efektywniejszych sposobów na przechowywanie i obieg dokumentów” – mówi Adam Wolf, Technical Sales Specialist w polskim oddziale Epsona.
Od lat promujemy szyfrowane nośniki USB
„Obawialiśmy się, że w trakcie pandemii pamięci USB szybko podzielą los dyskietek, ale zainteresowanie wciąż jest duże” – mówi Robert Sepeta, Business Development Manager w Kingston Technology.
ViewSonic: wracamy do Polski!
„Będziemy angażować się we współpracę z resellerami, ponieważ chcemy jak najlepiej rozumieć rynkowe trendy i oczekiwania klientów” – mówią Tymoteusz Grobelny, Key Account Manager B2C oraz Przemysław Mika, Key Account Manager B2B w polskim oddziale ViewSonic.