Chodziło o ich oczekiwania wobec dystrybutorów i najczęstsze problemy we współpracy z nimi. Dostaliśmy ponad tysiąc odpowiedzi, z czego duża część to dłuższe, opisowe komentarze, w których zamiast spodziewanych przez mnie (nie kryję!) epitetów znalazły się same konkrety. To dowód ogromnej dojrzałości naszych czytelników, z których niemal żaden nie wykorzystał okazji, żeby „dowalić” nielubianemu dystrybutorowi czy handlowcowi. Komentarze dotyczyły więc nie tyle pojedynczych problemów serwisowych z jakimś produktem czy też błędów handlowca wskazanego z imienia i nazwiska, ale potrzeb oraz kłopotów bardziej ogólnej natury i wpływających na biznes (korzystnie lub wręcz przeciwnie) w długim okresie.

Dzięki temu po raz kolejny zdobyliśmy bezcenną wiedzę na temat tego, co „gra w sercu” resellerom i integratorom. Przy czym w zasadzie wyniki naszej sondy mogłyby dotyczyć roku 1998 czy 2005, gdy nie mówiło się jeszcze o tym, że dystrybutor ma być chmurowym marketplace’em czy „hurtowym” integratorem. Krótko mówiąc: czasy, modele biznesowe i technologie się zmieniają, a oczekiwania partnerów pozostają niezmienne i – co ciekawe – mimo upływu lat pozostają w dużej mierze nadal niespełnione.

Bardzo doceniamy wysiłek, jaki włożyliście w odpowiedzi na nasze pytania, a także dziękujemy za Wasze głosy oddane na kandydatów do nagród w plebiscycie CRN Polska. Przypomnę, że w tym roku nagrody wręczymy po raz 20., choć – co trzeba uczciwie podkreślić – w pierwszych kilku latach zwycięzców typowała redakcja CRN Polska, podczas gdy obecnie wybierają ich resellerzy i integratorzy. Owszem, zdarza się, że niektórzy producenci i dystrybutorzy oddają głosy sami na siebie, ale takie próby wyłapujemy i nie mają one wpływu na końcowy rezultat. Oczywiście im więcej Waszych głosów, tym wyniki są bardziej cenne. Dlatego niezmiernie się cieszę, że nie zabrakło ich i tym razem, podobnie jak wspomnianych powyżej towarzyszących im komentarzy.

Co niezwykle dla nas ważne, dzięki takim czytelnikom, jakich mamy, zyskujemy niezbędną w każdej sensownie wykonywanej pracy motywację. Krótko mówiąc: dzięki Wam chce się chcieć. Dziękujemy!

PS. W kolejnym wydaniu CRN Polska opublikujemy listę nagrodzonych za najciekawsze komentarze i artykuł omawiający wyniki naszej sondy.