Jakub Skałbania o biznesie IT: nie każde wdrożenie ma sens
Z Jakubem Skałbanią, współzałożycielem i Chief Growth Officerem w firmie Netwise, rozmawiamy między innymi o najnowszych wynikach finansowych Netwise i nieoczywistej strategii biznesowej, której są one pochodną, trudach rozwoju biznesu w Stanach Zjednoczonych, skutkach wprowadzonego przez Microsoft modelu subskrypcyjnego New Commerce Experience z punktu widzenia partnerów producenta, a także użytkowników chmurowych rozwiązań koncernu z Redmond.
W kontekście najnowszych wyników finansowych Netwise, poruszamy kwestię strategii działania firmy na coraz bardziej konkurencyjnym rynku IT. Jednym z jej przejawów jest bardzo uważna selekcja wdrożeń do realizacji.
„Jak ktoś przychodzi i mówi ‘mam kasę i potrzebuję CRM-a: to wcale nie znaczy, że będziemy to dla niego robić. I to nie dlatego, że jesteśmy butni i nie mamy ludzi, tylko dlatego, że CRM to nie jest wdrożenie poczty czy Teamsów i klient może nie być na to gotowym. Nienawidzę firm, które wyznają filozofię, że skoro klient przychodzi z kasą, to zawsze trzeba ją wziąć, czy ma to dla klienta sens czy nie” – podkreśla Jakub Skałbania, Chief Growth Officer w Netwise.
W kontekście zmian w programie partnerskim Microsoftu rozmówca CRN Polska podkreśla, że „o ile CSP było faktycznie zmianą modelu, czyli klient miał zapewnioną elastyczność, mógł mieć umowę miesięczną, mógł kupować licencje i je zmieniać, o tyle NCE zabiera tę elastyczność i podwyższa ceny. I to pod pretekstem, że każdy działa w oparciu o plany roczne”.
Z Jakubem Skałbanią rozmawia Tomasz Gołębiowski, redaktor naczelny CRN Polska
Rozmowy możecie wysłuchać na: YouTube, Spotify, Apple Podcast
Podobne podcasty
„Sztuczna inteligencja bardziej dotknie ludzi wykształconych”
O generatywnej sztucznej inteligencji rozmawiamy z Piotrem Mechlińskim z Deloitte, ekspertem i praktykiem, który wyjaśnia m.in., jak nowe rozwiązania GenAI pomogą firmom i prezesom oraz jak mogą wpłynąć na pracę specjalistów i korzystanie z urządzeń.
Katarzyna Marczuk: polska specjalistka od autonomicznych pojazdów
O faktach i mitach na temat autonomicznych aut i biznesie IT w Singapurze rozmawiamy z Katarzyną Marczuk, CEO Aleet, Polką mieszkającą w tym azjatyckim kraju, która niedawno uruchomiła nowy projekt w Polsce.
To nie są łatwe czasy dla startupów
Z Maciejem Filipkowskim, autorem audycji „Zaprojektuj swoje życie”, mentorem, inwestorem, przedsiębiorcą, rozmawiamy między innymi o tym, gdzie lepiej się pracuje: w amerykańskiej czy koreańskiej korporacji, w jakie polskie startupy warto inwestować, jak na startupowy biznes wpływa pułapka średniego rynku?