W pierwszej fazie działalności, począwszy od sierpnia br., Terra Computer będzie dystrybuować produkty takich marek, jak m.in.: Asus, Gigabyte, Hitachi, Intel, Logitech, Microsoft, Seagate, Samsung, Toshiba oraz WD. Nieco później do oferty zostanie włączony sprzęt marki własnej Terra – komputery, serwery, monitory, notebooki i tablety (Wortmann w Niemczech jest największym lokalnym producentem komputerów).

– Na potrzeby marki własnej chcemy zbudować ogólnopolską sieć serwisową w oparciu o naszych partnerów, którzy w ten sposób będą mogli dodatkowo zarobić – mówi Wojciech Kosecki, prezes Terra Computer. – Jednocześnie chciałbym podkreślić, że koncentrujemy się na współpracy z małymi i średnimi resellerami, nie biorąc pod uwagę retailerów typu Media Markt. Oczywiście nie ma też mowy o bezpośredniej sprzedaży do klientów końcowych.

Zamówienia będzie można składać telefonicznie (w bydgoskim oddziale), bądź poprzez system B2B on-line, ale na razie tylko w wersji anglojęzycznej. Polski interfejs systemu jest dopiero w fazie projektowania. Zamówienia mają być dostarczane bezpośrednio z niemieckiego magazynu Wortmanna. Wojciech Kosecki zapewnia, że czas ich realizacji nie będzie przekraczać 24 godzin. Płatności mają być dokonywane w złotówkach.

– Zdajemy sobie sprawę, jak bardzo konkurencyjny jest polski rynek. Dlatego chcemy konkurować jakością obsługi, koncentracją na określonej grupie mniejszych i średnich partnerów, jak również możliwością zarobku. Przykładowo, produktów naszych własnych marek nie są sprzedawane przez sklepy internetowe w cenach psujących rynek. Bardzo o to dbamy – podkreśla prezes Terra Computer.

Firma Wortmann AG powstała w 1986 r. Obecnie zatrudnia ponad 600 osób, zaś jej roczne przychody wynoszą ponad 650 milionów euro. Dostawca, poza niemiecką centralą, dysponuje także oddziałami w Austrii, Francji, Holandii, Szwajcarii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii.