Nowe przepisy mają wejść w życie od 1 kwietnia. Zgodnie z zapisami rozporządzenia, przedsiębiorca ma obowiązek zawrzeć na paragonie fiskalnym opis towaru lub usługi, pozwalający na ich „jednoznaczną” identyfikację. Dla e-sklepów może oznaczać to konieczność aktualizacji danych dotyczących towarów jeszcze w tym miesiącu. Co gorsza w dokumencie brak jest wskazówki, jak resort definiuje pojęcie „jednoznaczne”, czyli jak dalece trzeba wchodzić w szczegóły opisując towar (np. czy na paragonie wystarczy informacja: notebook, marka, model, czy też trzeba podać więcej danych i wtedy kwit z kasy będzie miał metr długości). Stwarza to przestrzeń do interpretacji dla organów skarbowych. Gdyby informacja w kasie czy na paragonie okazała się zdaniem fiskusa niejednoznaczna, przedsiębiorcy grozi mandat za nieprawidłowe prowadzenie ewidencji (3,2 tys. zł). Ponieważ rozporządzenie jeszcze nie weszło w życie, resort ma jeszcze trochę czasu, by zmienić jego treść albo przygotować jednoznaczną – nomen omen – interpretację.