Context: Lenovo numerem 1 na polskim rynku notebooków
Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu nie widać załamania na polskim rynku notebooków – w II kw. 2013 r. klienci kupili niemal tyle samo maszyn, co w ub. roku. Sprzedano natomiast dużo mniej netbooków.
W minionym kwartale zostało sprzedanych 328,3 tys. urządzeń, tj. o 0,6 proc. mniej niż w II kw. 2012 r. – ustalił Context. Przychody dostawców spadły w większym stopniu, bo o 4,2 proc. Do dobrego wyniku przyczyniło się w dużym stopniu Lenovo, które zostało numerem 1 na polskim rynku, zwiększając udział w sprzedaży o ponad 2/3 w porównaniu z II kw. 2013 r. Poprawili się także Samsung oraz Acer, który wszedł do pierwszej trójki rankingu.
Znikają z rynku netbooki. W II kw. br. według danych z panela dystrybucyjnego Contextu sprzedano 9,5 tys. tych urządzeń, czyli o 83,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W podobnym stopniu spadły przychody ze sprzedaży (o 85,3 proc.). Z rankingu producentów wynika, że w ofercie przeważały Acery.
Sprzedaż notebooków | ||
Producent |
Udział w |
Udział w |
Lenovo |
12.60% |
21.40% |
Samsung |
17.30% |
19.10% |
Acer |
14.00% |
18.00% |
HP |
14.20% |
14.20% |
Asus |
15.00% |
12.40% |
Toshiba |
12.20% |
7.40% |
Sprzedaż netbooków |
||
Producent |
Udział w |
Udział w |
Acer |
35.80% |
91.60% |
Asus |
21.00% |
3.20% |
Samsung |
30.80% |
3.30% |
HP |
9.80% |
0.10% |
MSI |
2.30% |
1.30% |
Źródło: Context, panel dystrybucyjny
Podobne aktualności
Wysokie ceny notebooków AI przyhamują sprzedaż
W tym roku popyt na komputery przenośne będzie koncentrował się na rynku konsumenckim i edukacji - według prognozy.
„Dynamiczna zmiana preferencji” na rynku druku
Sprzedaż urządzeń drukujących w dystrybucji w regionie wzrosła dwucyfrowo pod koniec II kw. br.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.