Podczas konferencji IT Future 2011 Fujitsu przedstawiło wizję rozwoju rynku i firmy. Producent zamierza skoncentrować się na usługach i produktach dla przedsiębiorstw. W spotkaniu Fujitsu IT Future 2011 wzięli udział również partnerzy producenta.

Polska edycja IT Future 2011 odbyła się 8 września. Wzięło w niej udział 300 osób. Spotkanie zorganizowano pod hasłem 'Już dzisiaj dowiedz się, co przyniesie jutro.’ Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z wizją rozwoju Fujitsu, wysłuchać prelekcji m.in. na temat centrów danych i rozwiązań cloud, a także przyjrzeć się z bliska większości urządzeń z portfolio producenta.

Roman Durka, prezes zarządu Fujitsu, poinformował, że firma skoncentruje się na usługach i produktach enterprise, nie zaniedbując przy tym segmentu urządzeń. Satoru Hayashi, piastujący w Fujitsu stanowisko Executive Vice Chairman of the Board, przedstawił wizję przyszłości, w której usługi będą dostarczane przede wszystkim w chmurze, poprzez wydajne urządzenia końcowe i komunikację mobilną. Wśród gości pojawił się Paweł Kołodziej z MSZ, który omówił współpracę z Fujitsu przy projekcie i wdrożeniu Zintegrowanego Centrum Hostingowego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Z kolei Krzysztof Jonak, Regional Business Manager CEE w Intelu, przedstawił nowe rozwiązania przeznaczone dla firm. Podczas prelekcji zaprezentowano także serwery i pamięci masowe Fujitsu oraz nowe komputery, omówiono zagadnienia usług w chmurze.

Obecnie, jak ujawniono na spotkaniu, ponad połowa wpływów Fujitsu pochodzi ze sprzedaży usług (53 proc.), natomiast 17 proc. ze zbytu komputerów i urządzeń mobilnych. Sprzedaż platform systemowych zapewnia firmie 13 proc. przychodów. Fujitsu większość obrotów uzyskuje w Japonii (65 proc.). Rynkiem numer dwa jest region EMEA (19 proc.).

Patronem medialnym konferencji był CRN Polska.