Współpraca z Avayą układa się nam dobrze od wielu lat. W lutym 2010 r. producent wprowadził udoskonalony, ogólnoświatowy program Avaya Connect, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni.
Jego zasady dotyczą głównie kryteriów rekrutacji partnerów zarówno pod względem kompetencji handlowych, jak i technicznych. Program określa reguły działań marketingowych i handlowych. Ponadto gwarantuje m.in. liczne usprawnienia i korzyści finansowe dla partnerów handlowych. Wprowadzono jeden, obowiązujący na całym świecie cennik, który ułatwia klientom zrozumienie zasad ustalania cen i pomaga partnerom szybciej opracowywać wyceny usług. Nowy program szkoleń został znacznie uproszczony. Pierwotnie obejmował 97 ścieżek nauczania i certyfikacji, dotyczących poszczególnych produktów, obecnie – 13 ścieżek odnoszących się do poszczególnych grup rozwiązań, co pozwoliło znacznie skrócić procedurę zdobywania autoryzacji.
Program Avaya Connect oceniam bardzo wysoko ze względu na jego spójność, uproszczenie formuły certyfikacji partnerskich, uzależnionych od kompetencji technicznych oraz od obrotu wygenerowanego w danym roku. Zmiana, polegająca na skierowaniu partnerów, dawniej kupujących bezpośrednio w Avayi, do dystrybutorów, ułatwia prowadzenie zakupów, ponieważ dystrybutorzy dbają o dostępność podstawowych produktów. Avaya udostępniła helpdesk do programu, w którym konsultanci na bieżąco odpowiadają na pytania i pomagają rozwiązywać problemy. Wcześniej partnerzy nie mieli wpływu na kierunki rozbudowywania produktów. Obecnie, dzięki programowi Global Requirements Integration Process, mogą przekazywać uwagi na temat zainteresowania ich klientów nowymi funkcjami. Zmiany nastąpiły również w części serwisowej. Andra, na podstawie przeprowadzonego w tym roku przez Avayę audytu procedur serwisowych oraz obsługi klienta i prowadzenia projektów, otrzymała certyfikat Services Expert, który zapewnia nam dodatkowe korzyści, np. dostęp do specjalistycznego oprogramowania ProVision, które umożliwia technikom łatwiejsze administrowanie i zarządzanie rozwiązaniami producenta, i bezpłatną pomoc globalnego centrum serwisowego Avayi. Avaya Connect nie funkcjonuje na tyle długo, abyśmy mogli mówić o konieczności zmian. Na razie nie widzimy w nim słabych punktów, spełnia wszystkie nasze oczekiwania. Program jeszcze nie został wdrożony globalnie w 100 proc, więc rozumiemy, że pewne jego elementy mogą jeszcze nie funkcjonować w pełni.