Ostatnie lata śmiało można zakwalifikować jako rewolucję w obszarze komunikacji zdalnej. Stała się ona nieodłącznym elementem codzienności dla biznesu, ale również w sektorze edukacji czy chociażby służby zdrowia. Połączenia wideokonferencyjne usprawniły wiele procesów, które wcześniej obsługiwane były jedynie stacjonarnie, dzięki czemu wszyscy zyskaliśmy dodatkowy, tak bardzo cenny czas. Tym bardziej kluczowa staje się możliwość obsługi zarówno zdalnych rozmów audio oraz wideo w ramach danej organizacji, jak i poza nią, za pomocą jednego, wydajnego narzędzia Unified Communication.

Zoom Workplace to rozwiązanie, które dzięki rozbudowanym, a jednocześnie intuicyjnym w obsłudze funkcjom i wykorzystaniu AI, odpowiada na powyższe potrzeby przedsiębiorstw oraz staje się liderem w zakresie rozwiązań zarówno do współpracy, jak i komunikacji zespołowej.

– Dzięki ukierunkowaniu na rozwój rozwiązań, Zoom w sposób szybki i regularny wdraża innowacje ułatwiające codzienną pracę. Można odnotować średnio aż 30 nowych funkcjonalności miesięcznie. W moim odczuciu Zoom od dawna wyznacza nowe kierunki rozwoju dla platform Unified Communications – tłumaczy Kamil Dymkowski, Zoom Vendor Manager w Exclusive Networks Poland.

Patrząc historycznie warto wspomnieć, że głównym celem założyciela marki Zoom – Erica Yuana, było stworzenie systemu do rozmów wideo zapewniającego wysoką jakość dźwięku i obrazu z bardzo przejrzystym interfejsem, ułatwiającym użytkownikom korzystanie z narzędzia. Ten cel, czyli dobra jakość i prostota obsługi, nadal przyświeca całej organizacji w procesach R&D i rozbudowie platformy o kolejne innowacje.

– Ostatnio Zoom stał się intuicyjną w obsłudze platformą typu all-in-one, do kooperacji i komunikacji. Niezależnie od tego, czy chcemy wykonać wideorozmowę, zadzwonić do klienta , czy zorganizować webinar dla 1000 osób, wszystko to możemy zrobić z poziomu jednej aplikacji – dodaje Kamil Dymkowski.

Warto również wspomnieć, że w tej samej aplikacji istnieje możliwość konfiguracji sal konferencyjnych, a dzięki usłudze Zoom Rooms można wdzwaniać się na zaproszenia od klientów niezależnie od platformy wideokonferencyjnej. System obsłuży spotkania również w usługach Google Meet, Microsoft Teams czy Cisco Webex.