Liczne funkcje, w które wyposażono pakiet baramundi Management Suite sprawiają, że można łatwo ograniczyć nakład pracy w przypadku realizowania czasochłonnych, rutynowych zadań, które dotąd były wykonywane ręcznie. Są to przykładowo: prowadzenie prac związanych z dystrybucją oprogramowania do stacji roboczych, inwentaryzacją, ochroną sprzętu IT i tworzeniem kopii zapasowych. Narzędzie umożliwia również zarządzanie całym cyklem życia urządzeń IT używanych w firmie, zarówno komputerami z systemami Windows czy macOS, jak i sprzętem mobilnym.
Oprogramowanie bMS ma  budowę modułową. Poszczególne komponenty można wdrażać w zależności od wymagań danego przedsiębiorstwa i posiadanych środków. Dzięki jednolitemu i intuicyjnemu interfejsowi rozwiązanie jest przyjazne dla użytkownika, a jego instalacja i integracja z infrastrukturą IT jest szybka i prosta. Równie łatwo tworzy się raporty, a dodatkową korzyścią, która zmniejsza obciążenie administratorów, jest funkcja samoobsługi przeznaczona dla użytkowników końcowych. Przyjęty model zabezpieczeń, bazujący na systemie ról, optymalnie i niezawodnie reguluje kwestię dostępu użytkowników do urządzeń końcowych i oprogramowania.

Razem z partnerami

Narzędzie baramundi jest sprzedawane i wdrażane za pośrednictwem partnerów, ale współpracują oni bezpośrednio z producentem (firma nie ustanowiła w Polsce dystrybutora). Integratorzy odpowiadają za konsultacje z klientami, dostarczenie i wdrożenie oprogramowania oraz świadczenie usług pierwszej linii wsparcia. Partnerzy uzyskują przychód z marży za sprzedaż licencji i usług wsparcia technicznego, a mogą też świadczyć własne usługi w zakresie szkoleń, konsultingu, zdalnego zarządzania infrastrukturą itp.

Aby firma została partnerem, przynajmniej dwóch jej inżynierów musi ukończyć darmowe, tygodniowe szkolenie dotyczące wdrażania i konfiguracji rozwiązania bMS – mówi Sebastian Wąsik, Country Manager na Polskę w baramundi software. – Po ukończeniu przez nich szkoleń zawsze uczestniczymy w pierwszym wdrożeniu, aby zapewnić szybkie wsparcie partnerowi, gdy pojawią się jakieś wątpliwości. Ważne jest to, że nasze oprogramowanie warto polecić każdej firmie, która ma więcej niż 100 urządzeń końcowych. Nasz najmniejszy klient w Polsce ma ich 30, a największy – 4,5 tys. Natomiast największy klient baramundi na świecie wykorzystuje bMS do zarządzania ponad 50 tys. urządzeń.

Pakietem bMS powinni się zainteresować przede wszystkim integratorzy oferujący sprzęt wdrażany w firmach, szczególnie tych z rozproszoną geograficznie infrastrukturą. Dzięki temu mogą zdalnie przygotować do pracy komputery zainstalowane np. w biurach regionalnych lub u agentów sprzedaży (dysk komputera może być całkowicie pusty, wystarczy w UEFI ustawić bootowanie z sieci, aby zdalnie zainstalować potrzebne oprogramowanie).

Producent zapewnia partnerom wersje testowe swojego narzędzia, które mogą być wykorzystywane do realizacji projektów proof-of-concept. Natomiast w związku z pandemią koronawirusa baramundi udostępniło klientom pełną wersję oprogramowania bMS (wszystkie moduły) do bezpłatnego użytkowania przez cztery miesiące, bez czasowej licencji i żadnych zobowiązań.
– To ukłon firmy w kierunku partnerów i administratorów, którzy obsługują pracowników wykonujących obecnie zawodowe obowiązki przede wszystkim zdalnie – podkreśla Sebastian Wąsik. – Zapewniamy też każdej firmie korzystającej z tej oferty jeden dzień zdalnego wsparcia przez inżyniera, który pomoże w instalacji narzędzia i jego konfiguracji.

Dodatkowe informacje: 

Sebastian Wąsik, Country Manager, baramundi software, sebastian.wasik@baramundi.com