Zdecydowałem się na uczestnictwo w programie partnerskim OKI przede wszystkim ze względu na zasady, jakimi kieruje się producent. Można tego doświadczyć, kontaktując się z nim, co jest niezbędne, jeśli chce się prowadzić biznes na wysokim poziomie. Ujęła mnie również atmosfera panująca w OKI, którą przecież tworzą zatrudnieni tam ludzie, ich styl pracy oraz wsparcie, jakiego mi udzielali. Poza tym spodobał mi się program OKI, składający się z trzech elementów: Akademia Shinrai, OKI Adventure Club i Klub OKI, napisany mądrze, rozwojowo i atrakcyjnie. Jego zaletą jest także to, że nie stawia partnera w jednym rzędzie z całą masą innych, ale dzieli uczestników na grupy i umożliwia rywalizację w ramach tych grup. Dzięki temu zapewnia wszystkim równe szanse, bo przecież oczywiste, że mały diler nie mógłby liczyć na nagrodę we współzawodnictwie z dużo większym. Najogólniej można powiedzieć, że OKI wspiera tych, którzy sprzedają produkty tej marki. Dostawca przewidział za to masę nagród, które się dodatkowo sumują. Za każde sprzedane urządzenie OKI naliczane są punkty, które w Klubie OKI można zamienić na bardzo atrakcyjne nagrody, np. luksusowe zegarki, akcesoria RTV i AGD, płyty DVD/CD/Blu-ray, karnety lub gadżety przydatne podczas uprawiania sportu lub innych hobby. Wybór jest ogromny. My najczęściej decydujemy się na bony SodexHO Pass, którymi można płacić na stacjach benzynowych, w marketach itd. Nadmienię, że przelicznik punktów na nagrody jest bardzo korzystny dla partnera.
Punkty uzyskane ze sprzedaży sumują się też w ramach grup partnerskich. Każda transakcja premiowana jest w OKI Adventure Club, co umożliwia kilkunastu najlepszym partnerom (a nie kilku, jak w programach partnerskich innych producentów) wyjazd w bardzo atrakcyjne miejsca, np. do Maroka, Wenezueli, na Korsykę, do Laponii, na Florydę. To oznacza, że za dobrą sprzedaż urządzeń OKI można dostać aż dwie nagrody. Trzecim elementem jest Akademia Shinrai, czyli program szkoleniowo-rozwojowy mający na celu dokształcenie dilera oraz wyposażenie go w kompletne materiały pomagające sprzedawać produkty OKI. Akademia Shinrai to cykl darmowych szkoleń dla partnerów, zwiększających ich wiedzę o produktach, co w efekcie ułatwia sprzedaż, a także szkolenia (również darmowe) z technik handlowych. W ramach OKI Adventure Club i Klubu OKI szkolenia są obowiązkowe dla każdego partnera. W programie partnerskim OKI podoba mi się wszystko. Obliczanie punktów za sprzedaż jest dla mnie bardzo korzystne. Łatwo dodatkowo zarobić, a podział partnerów na grupy zwiększa szansę uzyskania bonusów. Katalog nagród jest niebanalny. Bardzo kusząca jest też możliwość wyjazdu w egzotyczne miejsca, choć byłoby jeszcze lepiej, gdyby producent nieco zwiększył liczbę firm zapraszanych na ekskluzywne wycieczki zagraniczne, np. do 20. Podczas spotkań partnerów powtarza się maksymę: „Z OKI nigdy nie stracisz”, pod którą podpisuję się obiema rękami. OKI rzeczywiście bardzo pomaga wszystkim swoim partnerom.

O PROGRAMIE SHINRAI

Program partnerski Shinrai jest rozwijany przez OKI od 2000 r. Wszyscy jego uczestnicy, sprzedający drukarki i urządzenia wielofunkcyjne OKI, na co dzień aktywnie promują opracowaną przez firmę technologię druku. Partnerzy, którzy przystąpili do programu Shinrai, biorą udział w spotkaniach autoryzacyjnych. Według przedstawicieli producenta spotkania Shinrai to znakomita okazja do lepszego poznania partnerów handlowych i umacniania współpracy z nimi podczas rozmów i wspólnej zabawy.