Obsługa klienta biznesowego to wymagająca forma działalności, funkcjonująca równocześnie na kilku płaszczyznach. Kluczowym punktem jest poznanie potrzeb klienta, głównie profilu działalności firmy, bo od tego zależą dalsze kroki, przede wszystkim dopasowanie zaplecza sprzętowego. Naturalnie każdy może zgłosić własne propozycje, lecz jeśli zaistnieje potrzeba, opiekunowie B2B z x-koma zaproponują alternatywne rozwiązania.

Paweł Iżyński, dyrektor sektora B2B w x-kom, tak mówi o prowadzonym projekcie:

„x-kom’owy dział B2B to grupa zapaleńców, którzy postawili sobie za cel ułatwianie życia naszym partnerom biznesowym. Korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań, lecz nie poprzestajemy na tym i stale tworzymy nowe, co przekłada się na wysoką elastyczność kooperacji z przedsiębiorstwami. Na to należy nałożyć kwestię stabilnych i mocnych fundamentów, które daje nam rozwinięty retail firmy x-kom i jej pozycja na rynku”.

Specjaliści x-komu położyli duży nacisk na zdalne zamawianie sprzętu. Przygotowali formularz zgłoszeniowy online, z kolei obsługa odbywa się drogą e-mailową lub telefonicznie. Zamawiający może ponadto w każdej chwili liczyć na pomoc dedykowanego opiekuna B2B, co usprawnia i zacieśnia relacje B2B między partnerami. Do zadań opiekuna należy:

  • oferowanie optymalnych rozwiązań kosztowych;
  • zapewnienie identycznej jakości produktów, usług i logistyki we wszystkich filiach krajowych i zagranicznych;
  • w dużych firmach – zaplanowanie szczegółowo wdrożenia, które pozwoli szybko i efektywnie rozpocząć działania zarówno w filiach krajowych, jak i zagranicznych.

 

Ekspresowa wysyłka – pakiet korzyści

Pion B2B w x-komie kładzie szczególny nacisk na ekspresową realizację zamówień. Po potwierdzeniu trafia ono do realizacji, by dotrzeć pod wskazany adres już następnego dnia roboczego.

„Aby dostarczyć najlepiej dostosowane wsparcie i usługi, wdrożyliśmy elastyczną strukturę, która przystosowuje się do potrzeb każdego klienta. Indywidualny opiekun do obsługi konta, zespół wspomagający e-handel, konsultant Biura Obsługi Klienta — każdy otrzymuje zespół ludzi zaangażowanych w dostarczanie usług najwyższej jakości, przy możliwie najniższych kosztach" – podkreśla Paweł Iżyński.

Elastyczne podejście do partnerów B2B przejawia się także w:

  • możliwości przedłużenia gwarancji producenta;
  • ofercie ubezpieczenia produktów zakupionych w x-komie;
  • płatnościach przelewem, kartą lub gotówką (tylko w salonach);
  • pomocy w uzyskaniu leasingu na sprzęt z oferty sklepu.

Szczegóły współpracy B2B z firmą x-kom znajdują się w zakładce x-kom dla firm.

x-kom to jeden z najczęściej wybieranych sklepów online ze sprzętem komputerowym w Polsce. Obecnie marka prowadzi także 27 salonów stacjonarnych – nowoczesnych showroomów w największych miastach w Polsce. Firma angażuje się również w sport – x-kom jest głównym sponsorem e-sportowej drużyny x-kom AGO oraz piłkarskiego zespołu Raków Częstochowa, który gra w polskiej Ekstraklasie.

Szczegóły współpracy B2B z firmą x-kom znajdują się w zakładce x-kom dla firm.