Każdego roku prawie 7 miliardów klientów na świecie
robi zakupy za pośrednictwem kas samoobsługowych. Korzystają na tym zarówno
klienci sklepów, jak i placówki handlowe, które – oferując swoim klientom
szybszy, łatwiejszy oraz wygodniejszy sposób obsługi – mogą znacznie
poprawić osiągane wyniki. Innowacyjność firmy NCR w połączeniu
z profesjonalnym, zorientowanym na maksymalizację zwrotu z inwestycji
podejściem do wdrożeń sprawiają, że większość instalowanych na świecie kas
samoobsługowych pochodzi od tego amerykańskiego producenta. Dziś należy do
niego blisko 70 proc. światowego rynku tego typu rozwiązań.

 

Samoobsługę z NCR wybierają najwięksi

W 2013 r. firma NCR zainstalowała w ponad 1,2 tys.
sklepów sieci Wal-Mart niemal 10 tys. kas samoobsługowych SelfServ Checkout.
Wal-Mart to amerykańska sieć supermarketów, której dochody w branży są
obecnie największe na świecie. Rozszerzenie współpracy pomiędzy dwoma firmami
daje większej liczbie klientów możliwość wyboru sposobu dokonywania zakupów,
a także prowadzi do poprawy jakości obsługi. NCR oprócz dostawy rekordowej
liczby urządzeń samoobsługowych zapewnia ich regularny serwis, a także
nieprzerwaną pracę.

Rozbudowana funkcjonalność kas samoobsługowych NCR daje
nam przewagę rynkową i zapewnia naszym klientom szybkie, łatwe
i wygodne zakupy
– mówi Jeff McAllister, wiceprezes ds. innowacji
Wal-Mart USA.

Każdego dnia klienci sklepów w 29 krajach korzystają
z ponad 100 tys. urządzeń NCR SelfServ Checkout. Także w Polsce kas
samoobsługowych amerykańskiego producenta używają największe sieci handlowe.

 

Przeprowadzone w 2014 r. badania NCR wśród niemal
3 tys. klientów sieci handlowych w Australii, Francji, Niemczech,
Włoszech, Japonii, Rosji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA wykazały, że
aż 90 proc. kupujących korzysta z kas samoobsługowych. Z tej
liczby już 7 proc. klientów używa kas umożliwiających samoobsługę za
każdym razem – bez względu na to, jak wiele produktów kupuje i jak
długo będzie musiało czekać w sklepie na swoją kolej. Jak wynika
z ankiety NCR, kupujący cenią sobie wygodę kasy samoobsługowej
i łatwość jej użycia, uważając, że proces obsługi przebiega szybciej niż
w przypadku tradycyjnych stanowisk kasowych. Ponieważ klienci w Polsce
podążają za światowymi trendami, coraz więcej polskich sieci handlowych
decyduje się na zakup i wdrożenie kas samoobsługowych, najczęściej
wybierając urządzenia NCR.

Portfolio urządzeń NCR – dostosowanych do potrzeb
zarówno małych, średnich, jak i dużych sieci handlowych – stale
rozszerza dystrybutor marki, czyli firma RRC Poland. Ten autoryzowany dostawca
oferuje partnerom wsparcie inżynieryjne oraz zapewnia niezbędne szkolenia
w zakresie rozwiązań NCR.

Dodatkowe
informacje na temat oferty NCR:

Katarzyna
Flis

Product
Manager NCR

Katarzyna.Flis@rrc.pl

 




Trzy pytania do…

Grzegorza Konopkina, area sales leadera, Retail Poland
w NCR

CRN
Jaką pozycję na rynku kas samoobsługowych na świecie i w Polsce ma
NCR?

Grzegorz Konopkin Firma NCR jest liderem na
rynkach rozwiązań samoobsługowych i znacząco przyczynia się do
spopularyzowania tego typu rozwiązań. Pierwsze wdrożenie kas samoobsługowych
tej marki miało miejsce 20 stycznia 1998 r. w Kansas City w USA.
Od tego czasu producent nieustannie pracuje nad rozwojem i ulepszaniem
oferowanych rozwiązań, a każdego roku wprowadza nowe, bardziej innowacyjne
od poprzednich.

 

CRN
W jaki sposób przekonywać klientów do wyboru kas samoobsługowych NCR?

Grzegorz Konopkin  Po pierwsze zapewniają kupującym wygodę,
a placówkom handlowym ochronę inwestycji. Dzięki nim sieci handlu
detalicznego mogą przyciągać kupujących i sprawiać, by do nich powracali.
Systemy samoobsługowe NCR mają otwartą architekturę, przez co łatwo je
zintegrować z dotąd wykorzystywanymi rozwiązaniami kasowymi. Są
zaprojektowane tak, by ich wdrożenie, wykorzystanie i utrzymanie było jak
najbardziej efektywne w dowolnym środowisku związanym z handlem
detalicznym.

 

CRN Czy
NCR jest przygotowane na dostarczanie kompleksowych rozwiązań IT?

Grzegorz Konopkin  To
jeden z wiodących dostawców IT dla sektora handlowego, obsługujący firmy z
tej branży w ponad 120 krajach. NCR jest również liderem innowacyjnych
rozwiązań. Skaner kodów kreskowych po raz pierwszy został opracowany
i zainstalowany właśnie przez specjalistów NCR. Obecnie szczególny nacisk
kładzie się na poprawę procesów obsługi w sklepach i optymalizację
kosztów. NCR, bazując na wieloletnim doświadczeniu, jest w stanie sprostać
nawet największym wymaganiom współczesnego handlu.